لیلی نیک خلق احمدی،مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اظهار کرد: پروژه زیرگذر بلوار امام موسی صدر که توسط مهندسین مشاور طرح آفرینان پارس پس از سه جلسه کمیته تصویب و دو جلسه شورای تصویب طرحهای شهرداری قم به طرح نهایی خود رسید.
وی با اشاره به اهمیت این نقطه از شهر قم و نقش کاربردی پروژه در بهبود وضعیت ترافیکی اطراف حرم مطهر افزود: مشاور برای این پروژه ۹ گزینه طراحی کرده بود که در نهایت گزینه ۵ تصویب شد.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شروع زیر گذر، پس از پل حجتیه و پایان آن نیز پل رجایی است که طول زیرگذر هزار و ۵۰۰ متر به عرض ۲۰ متر شامل دو لاین عبوری و یک لاین اضطراری است.
نیک خلق احمدی تصریح کرد: هدف مشاور، پیاده رو سازی و انسان محور بودن هم سطح و دسترسی به حمل و نقل عمومی بوده که با همین هدف طراحی انجام گرفته است.
وی گفت: قصد داریم از خیابان امام خمینی (ره) به سمت تونل دسترسی در نظر بگیریم، اما چون امکان آن وجود ندارد که بخواهیم سه راه خورشید را دست کاری کنیم در طرح در نظر گرفته شده که از سه راه خورشید به زیر گذر دسترسی پیدا کنند.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان اینکه زیر گذر پس از پل شهید رجایی به سطح زمین میرسد، گفت: درنظر داریم حالت عرشه سازی تا پل شهید رجایی داشته باشیم و پس از آن زیرگذر بالا بیاید.
شایان ذکر است زیرگذر امام موسی صدر یکی از بزرگترین و مهمترین پروژههای هسته مرکزی شهر قم است که برای اجرای آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.