تحصیل ۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها/ اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای هنرستان‌ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: این دولت در طول حیات خود بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و پرورشی در اختیار هنرستان‌ها قرار داده است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: این دولت در طول حیات خود بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و پرورشی در اختیار هنرستان‌ها قرار داده است.

وی افزود: آنچه امروز برای مدارس ارسال می‌شود کالاهای ایرانی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان است.در حال حاضر تعداد قابل توجهی هنرستان در سراسر کشور در حال ساخت است.

 او ادامه داد: مجموعا ۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها در حال تحصیل هستند ولی این عدد باید به ۵۰ درصد برسد. پیام این اتفاق این است که دولت به دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی است.

 صحرایی گفت: موضوع مهارت و هنرستان و موضوع ساختن مدرسه با هویت ایرانی و اسلامی در سند تحول بنیادین مورد توجه است. از نظر آموزش و پرورش، فضا، معلم سوم است.

وی افزود: هویت کلیدواژه‌ای است که سرتاسر سند تحول بر آن می‌کوشد تا افرادی تربیت شوند با هویت ملی و دینی، با هویت قوی آینده‌سازی. 

او ادامه داد: رابطه سن و تربیت رابطه خیلی مهمی است، ویژگی‌هایی که هویت‌ساز هستند و باعث شکوفایی آینده فرد هستند در سنین پایین نهادینه می‌شود. 

وی افزود: هزار روز اول زندگی تاثیر بسیار مهمی در ساختن آینده او دارد یک نظام آموزشی پویا باید به کودکی پیش از دبستان توجه کند.این که ما کودکستان‌ها را تقویت کنیم و مولفه‌های هویتی را در کودکی به دانش‌آموزان بیاموزیم مساله‌ای بسیار مهمی است. این به معنای بهره‌گیری از سن پیش از دبستان برای یاددان مولفه‌های مهم تربیتی است نه به معنای سن تغییر تحصیل. 

او ادامه داد: ما می‌خواهیم انسانی الگو تربیت کنیم و در سن پایین، تربیت انسان الگو بهتر اتفاق می‌افتد، به همین خاطر در این دولت به کودکستان توجه خواهیم کرد.

صحرایی افزود: امروز اثبات شده که کودکانی که کودکستان را طی می‌کنند موفقیت‌های اینها در دبستان بیشتر است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کشوری با تنوع زبانی و قومیتی ما این مهم بیشتر احساس می‌شود. کودکی که در مرزهای ما زندگی می‌کند وظیفه داریم که پیش از دبستان به او آموزش‌های لازم را بدهیم چون همین کتاب‌های ما را می‌خواند. باید او را آماده کنیم. اگر این کار را انجام دهیم دوران دانش‌‌آموزی دانش‌آموزان ما شکوفاتر خواهد بود و دیپلم او نیز دیپلم اثربخشی بیشتر خواهد  داشت.



برچسب ها: هنرستان ، کودکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار