اولویت تخصیص اعتبار با پروژه‌های بالای ۷۵ درصد پیشرفت در قزوین

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد توجه ویژه تری خواهیم داشت تا هر چه سریعتر به پایان برسد. 

سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در جلسه شورای فنی استان گفت: در سال آینده هیچ پروژه جدید از بودجه عمرانی استان پذیرفته نمی‌شود، مگر آنکه به ازای هر پنج پروژه یک پروژه جدید تعریف کنیم که هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ رقم، به تعداد پنج پروژه‌ای باشد که خاتمه یافته است.

وی افزود: اولویت بندی پروژه‌ها یکی از حساسیت‌های اصلی سازمان می‌باشد و اعتقاد داریم که در سال آینده پروژه‌هایی که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند از اعتبار ات عمرانی استان برخوردار خواهند شد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان کرد: در حال حاضر در اجرای برخی پروژه‌های عمرانی استان بحث کمیت بر کیفیت ارجحیت دارد، مخصوصاً پروژه‌های خرد، که باید با نظارت‌های بیشتر این موضوع پیگیری شود.

وکیلی در ادامه گفت: از بودجه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی استان تقریبا ۸ درصد آن به نمایندگان اختصاص دارد، ما سعی کردیم پروژه‌هایی که نمایندگان در دست اقدام داشتند به سمت پروژ‌های نیمه تمام استان سوق داده شود، که در این امر تا حدودی موفق شدیم.

این مقام مسئول بحث مشارکت عمومی و خصوصی جدی دستگاه‌ها را از موارد مهم در این جلسه عنوان کرد و خواستار همکاری بین دستگاه‌هایی شد که در یک موضوع و طرح با هم همکاری می‌نمایند.

در ادامه، پس از ارائه گزارش آسیب شناسی سالن‌های ورزشی استان توسط کارگروه نظارت شورای فنی؛ مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، با توجه بر اهمیت کیفیت در پروژه‌های عمرانی و جهت ضمانت اجرایی نظارت پروژه ها، تاکید کرد: در صورت وجود مغایرت فنی با استاندارد‌ها در پروژه‌های عمرانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تا زمان رفع مغایرت و اشکالات فنی از تخصیص اعتبار به چنین پروژه‌هایی خودداری خواهد شد.

در ادامه رئیس شورای فنی استان، با تاکید بر تهیه شناسنامه کامل از پروژه‌های ورزشی و نیز تنظیم استاندارد‌های بومی و شناسایی نیاز‌های استانی در جانمایی و احداث پروژه های جدید، اداره کل ورزش و جوانان را مکلف به تهیه سند آمایش ورزش استان کرد.

در پایان مقرر شد در سال آینده برای شروع پروژه‌های عمرانی توسط کمیسیون ماده ۲۳ مطالعاتی که توجیهات امکان سنجی، آمایشی و بحث تعادل بخشی و توجیه فنی و اقتصادی دارد جدی‌تر و فعال‌تر پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.