منتخب مردم تاکستان برای مجلس دوازدهم گفت: بسیاری از مشکلات و فساد‌ها از طریق نظام بانکی و مالیاتی ایجاد می‌شود که در مجلس شورای اسلامی باید برای آن قانونگذاری کرد.

عباس بیگدلی منتخب مردم تاکستان برای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: قانون نظام بانکداری نیاز به اصلاحات ساختاری دارد و در صورت اصلاح این نظام، تورم کنترل خواهد شد و تقویت نظارت بانک مرکزی بر موسسات و بانک‌ها و هدایت نقدینگی به سمت تولید از تاثیرات مثبت آن خواهد بود. در کشورمان باید سیستم هدایت هوشمند نقدینگی به سمت تولید طراحی شود. با شفافیت در تمامی امور موافق هستم. در مورد افزایش حقوق کارگران و کارمندان، تورم نباید باعث کوچک شدن سفره مردم شود. با حذف یارانه ثروتمندان موافق هستم. با دادن یارانه به خود مردم موافق هستم. یارانه بنزین به کد ملی افراد تخصیص داده شود. قوانینی برای جوانی جمعیت تصویب شده، اما به درستی اجرا نشده است و در تاکستان تا امروز در این زمینه حتی یک قطعه زمین هم اختصاص داده نشده است.

بیگدلی گفت: برای همه مادران باید دو سال اول حقوق و مزایا در نظر گرفته شود. افزایش سن ازدواج ریشه مادی و فرهنگی دارد که در زمینه اقتصادی نیازمند ایجاد شغل و مسکن برای جوانان و برای فرهنگ سازی نیازمند تعامل جدی حاکمیت و خانواده هستیم. بنده هم مثل خیلی از مردم در دوره نوجوانی و جوانی مشکلات مالی را چشیده ام. از ساخت مسکن ویلایی حمایت می‌کنم. با حذف کنکور موافقم، چون رانت و اضطراب دارد. بیشترین فرار‌های مالیاتی مربوط به دهک‌های پردرآمد است که باید به صورت هوشمند نسبت به اخذ مالیات اقدام کرد. با مالیات عایدی بر سرمایه موافق هستم. با واردات خودرو موافق هستم که صنعت خودرو باید از انحصار خارج شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما باعث کاهش هزینه‌ها شد و مطالبات عمومی مردم منطقه در سوالات این برنامه‌ها مطرح شد. رویکرد ما اینست که میزکار در بخش‌ها راه اندازی شود تا مشکل دسترسی به نماینده مردم مهیا باشد. در میزکار‌ها مشکلات به صورت تخصصی بررسی خواهد شد. تعاملات با سایر نمایندگان استان و کشور برقرار خواهد شد. یکی از مشکلات کشور اصلاح نظام بانکی است. ۶۰ درصد مردم از تسهیلات بانکی استفاده نکردند. تقویت نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و بانک‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند در خصوص اصلاح نظام بانکی موثر باشد. سیستم نظارتی ما به صورت سنتی انجام می‌شود و بانک‌های خصوصی دارایی مردم را بلوکه کرده اند و مردم برای توسعه کشاورزی مشکل دارند. برای مساله کم آبی در تاکستان باید برنامه ریزی شود.

بیگدلی گفت: اصل شفافیت باید در همه موضوعات بکارگیری شود. بزرگترین فساد‌ها و اتلاف انرژی در توزیع انواع یارانه رخ می‌دهد. مجلس باید زیرساخت‌های توزیع عادلانه و هدفمند یارانه را در دستور کار قرار دهد. اختصاص بنزین به کد ملی افراد کاملا منطقی است. البته پرداخت یارانه به صورت نقدی تورم زا است. متاسفانه حضور افراد ذی نفع در مراجع تصمیم گیری کاملا فسادزا بود و اگر نمایندگان به دور از فضای سیاسی، وامدار مردم باشند می‌توانند مواردی را مد نظر قرار دهند که مردم کمترین آسیب را ببینند.

وی در ادامه گفت: قوانین مصوب در خصوص جوانی جمعیت خوب بود، اما در مرحله اجرا به مشکل خورد به عنوان مثال در تاکستان حتی یک قطعه زمین به این امر اختصاص نیافت. این قانون البته بیشتر به نفع کارمندان دولت بود و سایر خانواده‌ها به صورت قابل توجه بهره‌مند نبودند و باید بر اساس اصل عدالت هم قوانینی وضع شود تا زنان غیرکارمند هم از این مواد بهره‌مند شوند. هر قانونی در خصوص مالیات باید در مجلس وضع شود و رویکرد نظام مالیاتی به سمت افراد با تمکن بالا بسیار ضعیف است. حقوق و دستمزد کارگری پاسخگوی زندگی کارگران نیست و مالیات از دهک‌های بالاتر باید بیشتر اخذ شود.

بیگدلی گفت: یکی از دغدغه‌های مردم و استرسی که مردم متحمل می‌شوند همین کنکور است و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌توان برای آن قانوگذاری کرد. باید با مردم صادقانه حرف زد. از بدو ورود به عرصه انتخابات، اموال خود را به صورت شفاف بیان کردیم. یک ساختمان در قزوین دارم و یک واحد در تاکستان و یک خودروی پژو پارس جزو دارایی بنده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.