رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی استان ۴۷۱ واحد آن، سردخانه نگهداری میوه و موادغذایی هستند و آذربایجان‌غربی از این لحاظ رتبه اول کشوری را دارد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۴۰۰ هزار تن مواد خام کشاورزی را در سال فرآوری و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ظرفیت واحد‌های سورت و بسته بندی میوه تازه در استان از ۲۲ هزار تن به ۳۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه‌های استان یک میلیون و ۲۸۰‌ هزار تن است، ادامه داد: در حال حاضر در ۱۰‌ شهرستان استان که میوه‌جات عمده در آن‌ها تولید می‌شود، واحد‌های سردخانه‌ای در حال ساخت است که با تکمیل احداث آن‌ها در سال آینده در حدود ۳۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه خواهدشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با افزایش سردخانه‌ها و واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، شاهد افزایش صدور مجوز‌های صادراتی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود و در ضمن سود آوری در این زمینه افزایش می‌یابد.

به گفته وی، افزایش واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی و به روز شدن آنها، تضمین کننده توسعه و صادرات پایدار در استان است و در همین راستا دولت با سرمایه‌گذاران در این بخش همکاری‌های خوبی دارد و از آنان حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.