رئیس سازمان پزشکی قانونی:

ژنتیک افراد با مشاغل پرخطر مانند خبرنگاران و آتش‌نشانان جمع‌آوری می‌شود!

مسجدی با بیان اینکه در نظر داریم ژنتیک افراد با مشاغل پرخطر را جمع‌آوری کنیم، گفت: افراد دارای مشاغل پرخطر مانند خبرنگاران و آتش‌نشانان از گروه‌های هدف این طرح هستند.

عباس مسجدی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی در نظر دارد تا ژنتیک افراد با مشاغل پرخطر را جمع‌آوری کند.

وی با بیان اینکه قرار است تا این کار به صورت گسترده در کل کشور انجام شود، تصریح کرد: بنابراین مقامات عالی‌رتبه کشوری، افراد دارای مشاغل پرخطر، چون آتش‌نشانان، کادر پرواز، نیرو‌های مسلح، جنگل‌بانان، کارگران معادن، خبرنگاران و افرادی که در صحنه‌های پرخطر حضور دارند از گروه‌های هدف این طرح هستند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه نمونه‌گیری از کادر پروازی کشور آغاز شده است، تصریح کرد: از طرف ما به‌عنوان سازمان پزشکی قانونی مشکلی برای جمع‌آوری ژنتیک خبرنگاران وجود ندارد چراکه تجهیزات آزمایشی و کیت‌های مورد نیاز را در اختیار داریم.

مسجدی خاطرنشان کرد: اما تاکنون سازمان‌هایی که باید لیست خبرنگاران را در اختیار سازمان پزشکی قانونی قرار دهند پای کار نیامده‌اند؛ جمع آوری بانک ژنتیک افراد با مشاغل حساس در اکثر کشور‌ها انجام می‌شود و یک ضرورت است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۰ آزمایشگاه ژنتیک قانونی در راستای تهیه پروفایل‌های ژنتیکی مورد نیاز در سطح کشور با بانک هویت ژنتیک ایران همکاری دارند و در این چهارچوب پروفایل‌های ژنتیکی پس از بررسی و صحت‌سنجی در سامانه جامع بانک ژنتیک بارگذاری می‌شود.

مسجدی گفت: بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران، یک پروژه ارزشمند ملی است که با کشف علمی جرم، موجبات آرامش و ارتقای امنیت عمومی در جامعه را فراهم می‌کند و این مهم‌ترین دستاورد این بانک اطلاعاتی برای کشور است؛ بنابراین همکاری هرچه بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول در امر کشف و پیشگیری از وقوع جرم، بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران را در رسیدن به هدف نهایی خود مساعدت خواهد کرد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
سلام من دکترای ژنتیک دارم این چیزی که الان وگفتی این یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما الان با دیدن این خبر تو آزمایشگاه رفتیم تو کما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
ایکاش واژه ها را صحیح بکار ببریم !!!
ژنتیک افراد...؟!!!
اطلاعات ژنی افراد صحیح است !
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۴:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
واقعا قانون گذارهامون یا تخصص ندارن یا نمیدونن سختی کار چیه خبرنگاری رو از معدن سختر میدونند بازیگر وهنرمند رو از کارگر کم درآمد تر میدونند ومعاف از مالیات میکنن و حقوق کارگر رو قطره چکانی نسبت به تورم بالا میبرن ولی اونایی که از بیت المال میگیرن بی حساب وحق کشاورز رو ضایع میکنن، نگران نباشید مطمئن باشید در روز جزا حساب وکتاب دقیق هست و مثل اینجا نیست وباید پاسخگو باشیم
United States of America
Mohi
۱۳:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
منظور این بابا منجمد کردن اسپرموماتوزئید یا همان اسپرم مردانه متحرک که باعث تولید مثل می‌شود است ؟ خوب اینکه خجالت ندارد واقعیت زیبای خدادای است . ژن ها عوامل وراثت هستند که بر روی کروموزم ها سوارند . (از دوره راهنمایی یادم مانده) ?
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
جمع آوری ژنتیک یعنی چی دقیقا؟؟؟ از کجاتون در آوردین این رو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
با ریشه های کم کاری و عقب ماندگی خود خواسته توسط نفوذی ها برخورد نکنید همین آش است و همین کاسه . فاسدان پیر و ملاکی که دنبال نابود کردن نیروی جوان و افزایش ناکامی در استان ها هستند و فکر می کنند خوانین و صاحب حق های پولدارند را کنار نزنید جوانان فریب خورده کنارتان می زنند . حلقه های علمی و صنعتی در استان ها ایجاد کنید تا جوانان کار و شغل و شکوفایی پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
واقعا مسخره ست حالا خبرنگار جنگ یه چیزی میدونم بهتون بر می خوره اما بعضی مشاغل مثل رانندگان تعمیرکاران کارگران ...مظلومن . چون رسانه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
باز تعمیرکار و کارگر یه چیزی
آخه ژنتیک راننده رو میخوان چیکار شب تا صبح پشت فرمونه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چه شق القمری میکنه مگه پشت فرمون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
آیکیو راننده تو جاده هر آن ممکنه بمیره غیر از صدمات نشتن پشت فرمون. پس باید جزو مشاغل سخت باشه
آخرین اخبار