دولت ونزوئلا برگزاری موفقیت‌آمیز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

دولت ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای، برگزاری موفقیت‌آمیز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای را نشانه بارز «وجدان، انسجام، حاکمیت و وحدت ملی» کشورمان ارزیابی کرد.

رئیس‌جمهوری و دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا، برگزاری تمرین دموکراتیک انجام شده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را به مردم و دولت برادر جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویند.

دولت کاراکاس تاکید کرد: ما از مدنیت و شور و شوق مردم ایران که برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات به عنوان نمایش وجدان، حاکمیت و اشتیاق برای میهن خود در پای صندوق‌های رای شرکت کردند، تجلیل می‌کنیم.

دولت ونزوئلا همچنین بر خرسندی جمهوری اسلامی ایران از مشارکت مردمی در روز انتخابات که «نشانه بارز انسجام و وحدت ملی» ملت ایران است، تاکید کرد.

نتایج اولیه انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری نشان می‌دهد که مشارکت مردمی از مرز ۴۰ درصد گذشته است.

فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شده بود، با حضور پرشور و آگاهانه مردم پایان یافت.

۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا در برابر ونزوئلا هم هیچ غلطی نکرده است.
کشورهایی مثل ونزوئلا، اگر دین ندارند حداقل آزاده هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
خوشحالم که کشورهای دیگه هم پی به اتحاد ایرانیان بردند
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
درود بر ونزوئلا
آنها هم مثل ما در برابر هجمه های سنگین غربی ها قرار دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
با ریشه های کم کاری و عقب ماندگی خود خواسته توسط نفوذی ها برخورد نکنید همین آش است و همین کاسه . فاسدان پیر و ملاکی که دنبال نابود کردن نیروی جوان و افزایش ناکامی در استان ها هستند و فکر می کنند خوانین و صاحب حق های پولدارند را کنار نزنید جوانان فریب خورده کنارتان می زنند . حلقه های علمی و صنعتی در استان ها ایجاد کنید تا جوانان کار و شغل و شکوفایی پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
چرا وضعیت ونزوئلا آنقدر اشفته است؟ خوب،مشت نشانه ای از خروار است. وقتی درک درستی از انتخابات کشوری مثل ما نداره و به راحتی گیج می شه، چطور می خواهد پیچیدگی های روابط بین الملل رو درک کنه و در جهت منافع ملی کشورش حرکت کنه؟ هیچ چیز تصادفی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
منابع اطلاعات خود را متنوع و معتبر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
عجب مشارکت بزرگی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
چه کشور مهم و بزرگی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
کشورها مهم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
ویتنام هم کوچک و فقیر بود. دیدید آمریکای بزرگ و قوی را چطور آچمز کرد.
فعلا که آمریکا در برابر ونزوئلا هم هیچ غلطی نکرده است.
آخرین اخبار