آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تونل اتریشی و دو ایستگاه توسعه شمال‌غربی خط ۷ متروی تهران امروز با حضور شهردار تهران کلنگ‌زنی شد.

آیین بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ متروی تهران در قالب صد و چهارمین پویش امید و افتخار صبح امروز، شنبه، با حضور پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورا، سردار عباس اکبری؛ جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، داوود گودرزی؛ شهردار منطقه ۵ و محسن هرمزی؛ معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

محسن هرمزی در ارتباط با افتتاح ورودی دوم ایستگاه متروی شهید دادمان اظهار کرد: ورودی اول این ایستگاه، اسفند سال گذشته به بهره‌برداری رسید و با گذشت یک سال، ورودی دوم ایستگاه مذکور نیز اسفند سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعلام اینکه ایستگاه متروی شهید دادمان در محدوده مسکونی قرار دارد و به بیمارستان آتیه نیز نزدیک است و با افتتاح ورودی دوم این ایستگاه، تردد مراجعان بیمارستان و ساکنان محلی محدوده مذکور تسهیل می‌شود، افزود: ایجاد ورودی‌های جدید برای ایستگاه‌های مترو، از دو جهت اهمیت دارد؛ اول اینکه هنگام بروز بحران، خروج مسافران از ایستگاه مترو راحت‌تر انجام خواهد شد و دوم آنکه دسترسی شهروندان به مترو آسان‌تر انجام می‌شود.

هرمزی با بیان اینکه ایستگاه دادمان واقع در شمال تقاطع بلوار دادمان و بلوار پاک‌نژاد در منطقه پرجمعیت شهر تهران قرار دارد اضافه کرد: این ایستگاه بیست و یکمین ایستگاه از ابتدای خط ۷ است. با توجه به موقعیت قرارگیری این ایستگاه از جهت مجاورت با مراکز اداری و بیماستان آتیه و بافت مسکونی متراکم موجود، جزو ایستگاه‌های پرمسافر و استراتژیک خط ۷ متروی تهران محسوب می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ورودی جنوب شرقی ایستگاه دادمان دارای دو رایزر و در مجموع ۴ دستگاه پله برقی است که با افتتاح این ورودی ۴ پله برقی در مدار بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و همچنین رمپ‌های افراد کم‌توان و مسیر روشندلان در مسیر ورودی تأمین خواهند شد و همزمان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در ادامه درخصوص هزینه‌های اجرایی ورودی دوم ایستگاه دادمان در خط ۷ مترو تهران تصریح کرد: مجموع هزینه ۱۰۵۰ میلیارد ریال محاسبه شده است که از این میزان ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش هزینه ساختمانی و ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش هزینه تجهیزاتی صورت پذیرفته است.

هرمزی در مورد عملکرد و دستاورد‌های مدیریت جدید شهری در خط ۷ مترو گفت: افتتاح ایستگاه بوستان گفتگو، ایستگاه میدان توحید، ایستگاه هفده شهریور، ایستگاه دادمان، افتتاح ورودی دوم و سوم ایستگاه مدافعان سلامت، افتتاح ورودی سوم ایستگاه بریانک، افتتاح ۳ کیلومتر بخش انتهایی مسیر، افتتاح ایستگاه میدان کتاب، افتتاح ورودی دوم ایستگاه دادمان و آغاز عملیات اجرایی توسعه خط ۷ مترو تهران از دستاورد‌های مدیریت شهری در این دوره در خط ۷ محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با مشخصات کلی توسعه شمال غربی خط ۷ مترو گفت: توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران به طول ۴.۲ کیلومتر جهت خدمت‌رسانی به مناطق ۲ و ۵ شهرداری تهران و بویژه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان از انتهای خط ۷ موجود واقع در میدان کتاب در امتداد شمال غربی ادامه یافته و در راستای خیابان کوهستان و عبور از دره فرحزاد به خیابان سیمیون بولیوار رسیده و تا میدان دانشگاه امتداد پیدا خواهد کرد. توسعه شمال غربی خط ۷ مترو شامل دو ایستگاه در محدوده تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با سیمین بولیوار (به عمق ریل ۴۷ متر) در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات (به عمق ریل ۳۷ متر) خواهد بود. همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و در محدوده بوستان کوروش طراحی شده است.

هرمزی در مورد پروژه توسعه شمال‌غرب خط ۷ مترو با اعلام اینکه خط ۷ در گذشته تا ایستگاه میدان کتاب طراحی شده بود و در واقع با افتتاح این ایستگاه، خط ۷ عملا تکمیل شده بود، گفت: بررسی‌های جدید، نشان داد که این خط نیاز به توسعه دارد و بنا شد خط ۷ از میدان کتاب به سمت جنت‌آباد و خیابان سیمون بولیوار امتداد یابد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ارتباط ویژگی‌های توسعه شمال غربی خط هفت مترو تهران گفت: برقراری ارتباط ریلی بین مناطق ۲ و ۵ شهر تهران با عبور از دره فرحزاد، کاهش ترافیک شریان‌های بزرگراهی شرقی ـ غربی و شمالی ـ جنوبی تهران از جمله بزرگراه‌های آبشناسان ـ ستاری ـ یادگار امام. سهولت دسترسی شهروندان به شهرک نفت، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه فرهیختگان و کاهش ترافیک مسیر‌های ارتباطی به دانشگاه و بیمارستان به عنوان یک زون جاذب سفر امکان تعامل با مجتمع‌های تجاری محدوده کریدور با هدف احداث مجتمع‌های ایستگاهی به منظور تامین بخشی از هزینه‌های پروژه و افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر خط ۷ (حدود ۹ هزار نفر در زمان اوج ترافیک) با بهره‌برداری از توسعه شمال غربی خط ۷ مترو از ویژگی‌های این بخش محسوب می‌شود.

هرمزی در ارتباط با مدت زمان اجرا و بهره‌برداری از توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران افزود: در این ارتباط زمابندی پیش‌بینی شده ۲۴ ماه خواهد بود.

وی درباره هزینه‌های احداث توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران افزود: مجموع هزینه ۹ هزار میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان ۶ هزار میلیارد تومان هزینه ساختمانی و ۳ هزار میلیارد تومان در قالب هزینه تجهیزاتی خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به این ترتیب، حدود ۵ کیلومتر مسیر تونلی و ۲ ایستگاه جدید در امتداد شمال‌غرب خط ۷ مترو احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تی او دی و منابع غیر نقد برای توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران تامین شده است گفت: در این ارتباط زمین‌ها نیز آماده و تحویل شده است.

هرمزی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳، سه هزار میلیارد تومان جهت احداث دو ایستگاه جدید در قالب توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران پیش‌بینی شده است گفت: برنامه زمانبندی جهت احداث دو ایستگاه اشاره شده در بخش شمالی خط ۷، ۲۴ ماه است، اما ان‌شاءالله با تلاش و برنامه‌ریزی این بازه زمانی را به ۱۸ ماه کاهش بدهیم.

معاون شهردار تهران همچنین به احداث خط ۱۰ مترو اشاره کرد و افزود: احداث این خط نیز با قرارگاه خاتم آغاز شده و انشاءالله در سال آینده نیز فرآیند احداث خط ۹ را با همکاری قراردگاه خاتم جلو خواهیم برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
اینهمه پول بیت‌المال را خرج تهرانی ها می‌کنید، با ۲۵ درصد مشارکت در انتخابات، با این هزینه ها میشه ده ها شرکت و جاده و بیمارستان و مدرسه در سایر نقاط کشور ساخت .
آخرین اخبار