رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: با گذشت بیش از ۱۰ ساعت از آغاز انتخابات سیستم اخذ رای در سطح استان پایدار بوده و مشکلی در روند رای گیری از مردم روی نداده است.

آقای شیدایی گفت: از چند روز گذشته نقطه زنی و تست ارتباطی در سه هزار و ۲۳۱ شعبه صندوق اخذ رای انجام شده و شبکه ارتباطی پیکربندی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۳۵ شعبه سیار اخذ رای در سطح استان آذربایجان شرقی اظهار گرد: در این شعبه‌ها و برخی روستا‌ها که سیگنال ارتباطی ضعیف بود تمهیدات لازم برای پایداری شبکه انجام شده است.

وی گفت: هم اکنون اطلاعات در شعبه‌های اخذ رای به صورت آنلاین برقرار بوده و مشکل خاصی در این روند بروز نکرده است.

آقای شیدایی ادامه داد: تیم پشتیبانی برای شعبه‌ها پیش بینی شده و اگر در شعبه‌ای دستگاه ثبت آرا دچار مشکل شد با جایگزینی دستگاه پشتیبان، روند برگزاری انتخابات ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه سیستم رای گیری در این دوره بر بستر اینترنتی نبوده بلکه مخابراتی است یادآور شد: در صورت قطعی شبکه ارتباطی شعبه‌های اخذ رای انتخابات به صورت آفلاین برگزار می‌شود.

وی گفت: از چند ماه گذشته با تشکیل کمیته فناوری در استان تمهیدات لازم برای برگزاری سالم انتخابات با استفاده از فناوری‌های جدید انجام شده است.

آقای شیدایی افزود: با استفاده از فناوری جدید در اخذ رای سرعت و دقت سیستم ارتباطی انتخابات بالا بوده و این سیستم حتی می‌تواند از بروز خطا‌های انسانی در فرمانداری‌ها و شعبه‌های اخذ رای در زمان تنظیم صورتجلسه انتخابات جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار