مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیرو صدور هشدار‌های سطح نارنجی و قرمز در شهر‌های جنوب استان شاهد وقوع بارندگی‌هایی نسبتاً شدید بودیم که موجب وقوع خساراتی به زیرساخت‌های آب و برق و مخابرات شد.

 مجید محبی    با اشاره به سامانه بارشی شدید و اعلام سطح قرمز در جنوب استان بیان کرد: از ابتدای هفته بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان سبب درگیری سیلاب در شهرستان‌های این حوزه شد و با آمدن سامانه جدید و شهرستان‌های چابهار و دشتیاری تحت‌تأثیر قرار گرفتند.
 
 وی ادامه داد: در بارندگی قبلی بخشی از سد‌های پیشین و زیردان سرریز شده بود و دریچه‌های سد باز بود و این بارندگی سبب شد که روستا‌های پایین‌دست در منطقه دشتیاری و پیرسهراب و پلان دچار آب‌گرفتگی شوند و در محاصره سیلاب قرار گیرد و در برخی روستا‌ها تمهیدات لازم پیش‌بینی‌شده بود.
 
 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام غذایی و اسکان اضطراری برای خانه‌هایی که در جریان آب‌گرفتگی قرار دارند و دچار سانحه شده‌اند پیش‌بینی‌شده است و دستگاه‌های امدادی و خدماتی باتوجه‌به انتخابات فردا تمهیدات لازم را در حوزه‌هایی که دچار بارندگی و سیلاب هستند دیده‌اند.
 
 وی با اشاره به قطعی برق در روستا‌ها خاطرنشان کرد: در اثر بارندگی‌ها ۴۱ روستا دچار قطعی برق شده بود که اکیپ‌ها در تلاش‌اند مشکل این روستا‌ها را حل کنند.
 
 محبی با اشاره به انسداد برخی راه‌های مواصلاتی اذعان کرد: بیشترین این مسیر‌ها در شهرستان‌های سراوان، مهرستان، گلشن، چابهار و قصرقند واقع شده است که به‌زودی رفع خواهند شد.
 
 وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها پای‌کار هستند تا مشکلات ناشی از بارش را در استان حل کنند تا شاهد بهاری پربار در این منطقه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار