در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

افزایش علم و ارتباطات باعث کاهش درگیری‌ها در جهان می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان از ۷۰ کشور جهان در جشنواره مشترک روز بین‌الملل این دانشگاه با دانشگاه تهران شرکت کردند.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت نقش دانشجو و دانشگاه در صلح جهانی بیان کرد: وقتی علم به صورت مشترک باشد و آدم ها همدیگر را بشناسند احتمال جنگ و درگیری کمتر است. آگاهی انسان ها هر چقدر بالاتر برود باعث می شود فقر از بین برود و طبقه متوسط جوامع رشد کند.

او ادامه داد: یکی از شاخص های مهم رشد هر جامعه ای، میزان طبقه متوسط آن است. اگر طبقه متوسط بیشتر شود یعنی عدالت برقرار شده است و وقتی عدالت برقرار می شود احتمال جنگ، فساد، درگیری و ... پایین می آید و تمام مسائلی ک‌ جامعه بشری را می آزارد از بین می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در جهت ایجاد ارتباط، آموزش، محبت و صمیمیت کار می‌کنیم. ایجاد صلح جهانی چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید، همه باید به گسترش این بنا کمک کنیم. هر کس برای آموزش ، ارتباطات، ایجاد عدالت و تبادل فرهنگی در این راه کار کند باعث ایجاد الفت، محبت، صمیمیت و شناخت می شود. همه اینها باعث می شود دوستی برقرار شود.

قناعتی با اشاره به آیه شریفه «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ» تاکید کرد: ارتباطات و ایجاد ارتباط بسیار مهم است و در اسلام هم به آن اشاره شده است. قرآن می‌گوید بیایید درباره کلمه‌ای صحبت کنیم که بین من و شما مشترک است یعنی اسلام دعوت به مشترکات کرده است. ما در اسلام به ایجاد رابطه، صحبت و دعوت کردن دیگران به گفت‌وگو دستور داریم.  

او در پایان درباره دانشجویانی از کشورهای مختلف که در جشنواره روز بین‌الملل شرکت داشتند مطرح کرد: دانشجویانی از ۵۰ کشور از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از ۲۰ کشور از سوی دانشگاه تهران و در مجموع دانشجویانی از ۷۰ کشور جهان در این جشنواره شرکت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین بر اهمیت شرکت در انتخابات با وجود دلخوری‌هایی که گاهی ممکن است وجود داشته باشد تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار