امضای تفاهم نامه اتاق های بازرگانی استان های آذربایجان غربی و شرقیه شمالی عمان

اتاق‌های بازرگانی استان های آذربایجان غربی و الشرقیه شمالی کشور عمان، در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری تفاهم نامه امضا کردند.

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اتاق‌های بازرگانی استان های آذربایجان غربی و الشرقیه شمالی کشور عمان، تفاهم‌نامه مشترک همکاری حوزه‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری امضا کردند.

رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به  ظرفیت های ویژه اقتصادی استان از جمله معدن طلای زره شوران تکاب و منطقه آزاد ماکو و دیگر پتانسیل‌های اقتصادی استان از این استان به عنوان قطب‌صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی  یاد کرد.

قاسم کریمی افزود: این دیدار‌ها برای شناساندن کامل آذربایجان غربی و ایجاد روابط در سطح دیپلماتیک بین روسا و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی ۲ طرف انجام می‌گیرد.

وی همچنین با اعلام آمادگی برای همکاری و صادرات محصولات کشاورزی استان به عمان، افزود: ساخت ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، تولید تریلر و کانتینر، کارخانجات سیمان و واحد‌های بزرگ نساجی را از دیگر  ظرفی تهای مهم استان آذربایجان غربی جهت همکاری با کشور عمان است.

وی ظرفیت‌های کم نظیر گردشگری آذربایجان غربی را خاطرنشان و  اضافه کرد: مراکز طبیعی و تاریخی دیدنی آذربایجان غربی در کنار ظرفیت گردشگری سلامت با توجه به زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانی، زمینه را برای همکاری و سرمایه گذاری در این حوزه فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی این استان را از قطب‌های معدنی ایران نیز عنوان کرد و افزود: ۵۱ نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی شناسایی شده و بزرگترین معادن طلای منطقه در این استان مستقر است.

کریم اضافه کرد: برای توسعه همکاری های اقتصادی، گردشگری و مبادلات تجاری در زمینه مواد غذایی و صنایع تبدیلی و همچنین تحقق روابط دیپلماتیک، تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی به امضا می‌رسد و امید می‌رود که این دیدارها، مراوادات و ارتباطات در جهت رفاه و منافع هر دو استان آذربایجان غربی و شرقیه شمالی عمان باشد.

رییس اتاق بازرگانی استان شرقیه شمالی کشور عمان هم در این دیدار با دعوت از مسوولان آذربایجان غربی برای بازدید از ظرفیت‌های این استان اظهارکرد: در ۲ روز گذشته بسیاری از موارد لازم را در حوزه‌های مختلف در این استان کشف کردم و بسیاری از امکانات را دیدم.

«شیخ محمد بن ناصر المسگری» افزود: از همه دست اندرکاران و مسوولان اتاق بازرگانی ارومیه و همه مسوولانی که در کشور فعالیت می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

اعضای هیات تجاری استان شرقیه شمالی کشور عمان پیش از امضای همکاری اقتصادی با استاندار آذربایجان‌غربی دیدار و در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز گفتگو کرده بودند.

هیات تجاری استان شرقیه شمالی کشور عمان به دعوت اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان جهت بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری، تجاری و اقتصادی و بررسی زمینه های همکاری های اقتصادی به آذربایجان‌غربی سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.