۱۲۷ هزار مسافر از مرز کیله سردشت تردد کردند

مدیر گمرک سردشت گفت: امسال در مجموع ۱۲۷ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز کیله این شهرستان تردد کردند.

مجید غلام‌نژاد مدیر گمرک سردشت گفت:  پارسال در مجموع ۱۱ هزار مسافر از مرز کیله سردشت تردد کرده بودند که آمار امسال در مقایسه با پارسال قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: قرار است برای نوروز سال ۱۴۰۳ با تمهیدات خاص تردد مسافران از مرز «کیله» شتاب بیشتری به خود بگیرد و مسافران بتوانند از طریق این مرز و با گذرنامه به اقلیم کردستان عراق سفر کنند.

مدیر گمرک سردشت در خصوص صادرات و واردات کالا از مرز «کیله» نیز گفت: روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون شامل کالا‌های صادراتی از جمله کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، خشکبار، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و میوه و تره بار به مقصد اقلیم کردستان عراق وارد بازارچه مرزی «کیله» می‌شوند.

وی افزود: امسال در مجموع ۴۱۴ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۱۵۳ میلیون دلار از این مرز به اقلیم کردستان عراق صادر شده که از نظر ارزش ۶۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش پیدا کرده است.

غلام‌نژاد گفت: امسال همچنین ۱۱۳ هزار تُن انواع کالا از سایر گمرکات کشور از طریق مرز «کیله» سردشت صادر شده که امکان این رویه صادراتی تنها امسال در این مرز وجود داشت.

وی در خصوص واردات کالا از مرز «کیله» نیز اظهار کرد: امسال ۷۳۲ تُن کالا از طریق معاملات پایاپایی مرزی (کولبری) که بیشتر لوازم خانگی بود از این مرز وارد کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.