رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: بیش از ۸۰۰ چاه جذبی و هدایت آب‌ها به سفره‌های آب زیرزمینی و لوله گذاری‌ها جهت انتقال آب به رودخانه مرکزی صورت گرفته است که باعث شده امسال آبگرفتگی در سطح شهر کمتر باشد.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: عمق چاه‌های جذبی ایجاد شده در سال ۱۴۰۲ بالای ۲۵ متر بوده که طبق آمار،  آبگرفتگی معابر کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته او: حفر چاه‌های جذبی با هدف احیای سفره‌های سطحی و خلاصی از آبگرفتگی معابر توسط شهرداری صورت می‌پذیرد به همین دلیل درصدد هستیم با حفر چنین چاه هایی، از آبگرفتگی که موجب تخریب معابر و برخی منازل می‌‌‌‌‌شود نیز جلوگیری می‌شود.

زارع در خصوص حفر چاه در بافت تاریخی یزد بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، دویست و چهل و دو حفر چاه جذبی و هزار و هشتصد و پنجاه متر لوله گذاری در منطقه بافت تاریخی انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: لوله گذاری در منطقه ۴ نیز در سال ۱۴۰۲ در سه فاز با اعتبار بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال شامل لوله گذاری خیابان پارسائیان، کوچه ۵۳ آزادگان، کوچه رستگار، بلوار آزادگان و بیست متری مسجد بتول انجام شده است.

او مطرح کرد: همچنین حفر چاه جذبی امسال در منطقه ۴ با اعتبار بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال در حفر ۹۰ حلقه چاه جذبی در سطح منطقه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
شما مسئولان به اندازه کافی چاه برای مردم کندید زحمت کشیدید دیگه کافی است یزد را جایگاه غیر بومی ها نمودید و امنیت و آرامش را از یزد گرفتید این خدمت بزرگی بوده