آزمایشگاه دانشکده پزشکی زاهدان در زمره آزمایشگاه‌های تیپ ۱ کشور قرار دارد

بر اساس استاندارد‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جزو آزمایشگاه‌های تیپ یک کشور هستند

  علی خواجه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در این آزمایشگاه‌ها علاوه بر آموزش دانشجویان رشته پزشکی، دانشجویان سایر رشته‌ها مانند دندانپزشکی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و اتاق عمل هم آموزش می‌بینند تا بعد از ورود به عرصه سلامت، علاوه بر اینکه از توان علمی مناسب برای کمک به همنوعان خودشان برخوردار باشند در حفظ سلامت جامعه نیز موثر باشند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی مجهز به تجهیزات و ابزار‌های آموزشی معتبر و متناسب با نیاز‌های آموزشی دوره پزشکی عمومی است.

 خواجه افزود: علاوه بر آزمایشگاه‌های آموزشی، دانشکده پزشکی دارای ۹ آزمایشگاه تحقیقاتی و پژوهشی است که هدف آن اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی و فناورانه و نیز پایان نامه‌های دانشجویی، با دارابودن تجهیزات متنوع آزمایشگاهی در زمینه‌های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی است.

وی افزود: آزمایشگاه آموزشی بیوشیمی دارای ۲ سالن فعال و آزمایشگاه آموزشی آناتومی دارای ۵ سالن شامل مولاژ ۱، مولاژ ۲، مولاژ ۳، سالن تشریح و کارشناسان ارشد است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: آزمایشگاه آموزشی تغذیه شامل: آزمایشگاه آموزشی میکروب شناسی مواد غذایی و آزمایشگاه آموزشی شیمی مواد غذایی می‌باشد.

وی همچنین افزود: از مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی برخی از گروه‌ها به طور مشترک استفاده می‌کنند.

وی گفت: آزمایشگاه کشت سلولی دانشکده پزشکی در سال ۱۴۰۱ افتتاح گردیده و فضای مناسبی برای ارائه خدمات به دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف کشت سلول را فراهم نموده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار