مراسم اربعین درگذشت سردار عابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی با حضور مسئولان استانی و اقشارمختلف مردم در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه سردار خرم عزیز از مجاهدان میدان دیده وپیشکسوت و جانبازان و آزادگان این سرزمین بود گفت: واقعیت اینکه مردان بزرگی در این اذربایجان‌ها در طول حیات مبارک و درخشان شان طلوع پیدا کردند و شخصیت آن ها درامتداد زمان و بستر مجاهدت‌های سخت در فراز و نشیب‌های طاقت فرسا رشد و تکامل پیدا کرد و سرانجام شربت شهادت نوشیدند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، افزود: سردار خرم امتداد نسل بزرگان جاویدانی مانند شهید باکری، شهیدیاغچیان، شهید تجلایی و شهید شفیع زاده و هزاران شهید از این دیار است مردانی با غیرت و جوانمردی خود هرگز لباس مجاهدت و خدمت را از تن جدا نکردند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سردار خرم در خدمت بسیارحریص و به تعهد و مسئولیت خود بسیار وفادار و صبوربود افزود: وی ماه‌ها در اسارت تکفیری‌ها در سوریه روز‌های سختی را سپری کرد و این تنها یک فرازی از زندگی اوبود و تقریبا تمام این ۴۵ سال زندگی او یا در سنگر جهاد یا در هجرت و خدمت بود.

وی تصریح کرد: وی نبوغ و استعداد بالایی در فرماندهی و مدیریت داشت و مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده گرفت و از رزمندگانی بود که خالق حماسه‌های بزرگی بودند.

زنده یاد سردار خرم از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» در آذربایجان شرقی را بر عهده داشت و هیئت دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ وی را به مسئولیت استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در ایناستان منصوب کرد. مرحوم عابدین خرّم علاوه بر تحمل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به علت عفونت تنفسی که براثر بیماری توام کرونا و آنفلوآنزا عارض شده بود دارفانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.