اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا سال ۱۴۰۵ تمدید شد.

 مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان دارای کارت ملی قدیمی می‌توانند بدون محدودیت در انتخابات شرکت کنند گفت: افرادی که تاکنون اقدام به تعویض و الکترونیکی شدن کارت ملی قدیمی خود نکرده‌اند، تا سال ۱۴۰۵ فرصت تعویض دارند.


مجتبی یکتامنش افزود: تمام دفاتر ادارات و مراکز ثبت احوال استان تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فعال و آماده رفع مشکلات شناسنامه‌ای شهروندان هستند.


او گفت: افرادی که کارت ملی یا شناسنامه مفقودی دارند نیز می‌توانند هرچه سریعتر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و درخواست کارت یا شناسنامه جدید کنند.

یکتامنش ادامه داد: برخی از افراد دارای شناسنامه مخدوش (دچار آب‌خوردگی و مشخص نبودن عکس، پارگی و دستکاری شده) هستند نیز با مراجعه به ادارات ثبت احوال می‌توانند برای صدور شناسنامه جدید و دریافت کارت ملی اقدام کنند.


او  گفت: طبق اعلام دبیر ستاد انتخابات اصفهان ۱۹۰ هزار نفر رای اولی در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.


مدیر کل ثبت احوال استان تاکید کرد: اخیرا شایعه شده است که یارانه افراد دارای شناسنامه قدیمی قطع می‌شود که این مطلب صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنیم.


جمعیت فعلی استان اصفهان پنج میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۸ نفر است که سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری هستند.


دوازدهمین دوره انتخابات  مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

برچسب ها: کارت ملی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.