فرماندار تایباد گفت: با توجه به کاهش محسوس دما، لزوم مدیریت مصرف گاز از مردم و شهروندان این شهرستان انتظار می‌رود.

مهدی شیردل فرماندار تایباد در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در اواخر امسال، لزوم مدیریت و کاهش مصرف گاز از سوی مردم و شهروندان انتظار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر شرایط جریان گاز در شهرستان تایباد که در آخر خط انتقال قرار دارد، در حالت پایدار است؛ اما در صورت افزایش مصرف با توجه به کمبود سراسری گاز، ممکن است دچار بحران شویم.

فرماندار تایباد ادامه داد: مشارکت مردم در صرفه جویی گاز بسیار حیاتی و مهم است و خانواده‌ها می‌بایست به با حداقل رساندن مصرف انرژی، نظیر خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی، در صدد حفظ شرایط موجود برآیند.

شیردل بیان کرد: همچنین بر اساس دستورالعمل ملی، گاز برخی از ادارات با هماهنگی توسط اداره گاز ناحیه تایباد قطع خواهد شد و به مدارس که در این روز‌ها تعطیل هستند، ابلاغ شده تا مصرف انرژی در وسایل گرمایشی را به حداقل برسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه نهاد‌های خدمات رسان در آماده باش کامل قرار دارند؛ به طوریکه هم اکنون ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در فروشندگی‌های سطح شهرستان ذخیره شده است.

فرماندار تایباد اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به همراه آمبولانس‌های نیرو‌های مسلح و هلال احمر آماده خدمات دهی هستند و بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) هم بدون هیچ مسئله‌ای مشغول فعالیت است.

شیردل گفت: اکنون ۲۰ واحد نانوایی در شهر‌ها و روستا‌ها آمادگی برای تغییر نوع سوخت خود را دارند و نیاز است تا دیگر متصدیان صنوف، گلخانه داران و مرغداران آمادگی‌های لازم را در مواقع احتمالی کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی، از اواخر وقت امروز یا اوایل وقت فردا شاهد بارش نزولات جوی به صورت برف باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.