عضو هیئت‌علمی دانشگاه زابل بیان کرد: انتخابات مظهر دموکراسی و قدرت ملی کشورهاست، انتخابات اراده‌ای سرنوشت‌ساز است و در آن علاوه بر اراده سیاسی و احزاب، اراده طوایف و قبایل کشور هم سهیم است.

احمدعلی اسدی گفت: نقاط قوت و ابزار هر کشور برای پیشرفت انتخابات و حضور مردم پای صندوق‌های رأی به نشانه اعتماد به‌نظام سیاسی است. مردم مشارکت را تکلیف سیاسی می‌دانند و این اراده افراد برای پیشرفت کشور یک ابزار و راهکار و از عوامل توزیع قدرت در یک کشور مردم‌سالار است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تصریح کرد: برای پیشرفت و آبادانی یک کشور، ملت باید دارای بصیرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشند و با تصمیم درست برای بسیاری از مسائل رفاهی و معیشتی مردم و ایجاد قوانینی در جهت منافع عام و دیپلماسی قدرت کشور را در خارج از مرزها هم به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها منوط به انتخاب نمایندگانی است که با درد مردم آشنا و به ضروریات کشور آگاهی داشته باشند، و از حقوق مردم در جهت محرومیت‌زدایی دفاع کنند.

اسدی اذعان کرد: استان سیستان و بلوچستان هم از نظر اقوام، هم مذاهب یک استان رنگین‌کمان است، با تحقیق در مورد اینکه کدام نماینده فراقومی و فرامذهبی فکر می‌کند و یا متعصب به قوم یا مذهب خاصی باشد انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشیم؛ زیرا کسی می‌تواند ملت را متعهد و تشویق در مشارکت کند که فراتر از این فکر کند.

وی تشریح کرد: تفاوت بین احزاب سیاسی، سازمان‌ها، نهادها و طوایف در این است که سازمان‌ها و احزاب فصلی هستند؛ اما طوایف و اشتراکات قومی قبیله‌ای، و این باعث انسجام و اتحاد ملی می‌شود، هماهنگی‌های قبایل با نظام باعث قوام کشور و قدرت و اقتدار می‌شود و به طایفه مقبولیت و مشروعیت می‌دهد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اظهار کرد: هر طایفه باید توسط سر طایفه جلسه‌ای تشکیل دهد و با ذکر منافع کشور نقش و جایگاه استان را در تأثیرگذاری انتخابات به رخ بکشد، تشکیل جلسه با پوشش صداوسیما یعنی احراز هویت یک طایفه در استان و کشور که موجب حرمت و قوام یک نظام است.

وی افزود: احزاب سیاسی را در مسائل طوایف خود دخیل نکنید؛ زیرا طایفه یک خانواده و به‌دور از سازمان، حزب و جناح است که هدف آن حفظ منافع و دفاع از کشور است، همچنین از بزرگان، سران و سرداران کشور از متنفذان طایفه چون تأثیرگذار هستند به‌عنوان دستیاران خود استفاده کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: یک طایفه با ارتباط انتخاباتی با دیگر طوایف بستر را برای قدرت، اتحاد و همبستگی بیشتر فراهم کند و صداوسیما با تشکیل دبیرخانه طوایف اجازه اظهارنظر به این گروه‌ها را که بالاترین جایگاه را در استان برای نظام دارند بدهد، تا تمام دنیا بدانند که هدف طوایف سیستان و بلوچستان خدمت به‌نظام اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار