شهردار شهرکرد گفت: عزم شهرداری شهرکرد بر ایجاد تحول در شهرک منظریه می‌باشد و برآورد‌ها برای اجرای ۱۱ طرح عمرانی در مرحله اول صورت گرفته است.

محمدحسین واحدیان با اشاره به مشکلات شهرک منظریه شهرکرد، اظهار داشت: براساس قانون، بستر‌های بهره‌برداری و زیربنایی و روبنایی محدوده‌های که به شهر اضافه می‌شوند، برعهده راه و شهرسازی است، اما این زیر ساخت‌ها  آماده نبود، در حالی که مردم چندسالی در این شهرک ساکن هستند.

وی افزود: در راستای حل مشکلات منظریه تفاهم‌نامه‌ای مابین وزارت راه شهرسازی و شهرداری منعقد شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری شهرکرد قرار گیرد و شهرداری اقدام به تکمیل این زیرساخت کند.

واحدیان اضافه کرد: این مقدار پول در اختیار شهرداری شهرکرد قرار نگرفت و قرار شد که جایگزین این مقدار اعتبار ملک و زمین در اختیار شهرداری قرار گیرد که در سال جاری اجازه آزادسازی این زمین‌ها به شهرداری داده شد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: در تفاهم‌نامه اولیه قرار بر در اختیار قراردادن یک‌جا ۲۰۰ میلیارد تومان بود، اما اکنون این اعتبار مرحله به مرحله و در چهار مرحله هر مرحله ۵۰ میلیارد تومان، در اختیار شهرداری شهرکرد قرار می‌گیرد.

واحدیان خاطرنشان کرد: دو ماه پیش ۵۰ میلیارد زمین مرحله اول از طرف اداره راه و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار گرفت و هم‌اکنون این زمین‌ها در مرحله مزایده قرار دارد و هنوز زمان بازگشایی آن‌ها فرا نرسیده است.

وی بیان داشت: عزم شهرداری شهرکرد بر ایجاد تحول در منطقه منظریه است و برآورد‌ها برای اجرای ۱۱ طرح عمرانی در مرحله اول صورت گرفته است.

واحدیان افزود: یک مدیر اجرایی جهت انجام اقدامات در این شهرک منصوب شده است و هفته‌ای یک جلسه با مدیران شهرداری پیرامون مسائل منظریه برگزار می‌شود.

شهردار شهرکرد توضیح داد: طراحی پنج پارک در شرک منظریه صورت گرفته است و در چهار محله منظریه، چهار پارک و در روضةالشهدا این شهرک هم یک پارک احداث می‌شود.

واحدیان گفت: طرح هدایت آب‌های سطحی در شهرک منظریه وجود ندارد و اکنون این موضوع یکی از معضلات این شهرک است.

وی افزود: با این حال که هنوز این مقدار زمین در اختیار شهرداری به فروش نرسیده است، اما طرح‌ها برای انتخاب پیمانکار در سامانه تعریف شده‌اند.

واحدیان اضافه کرد: طی سه ماه گذشته چند پروژه با استفاده از ظرفیت شهرداری شروع شده است که زیرسازی محله ۳۸ و اصلاح جوی جدول‌ها از جمله این طرح‌ها و تاکنون در این زمینه ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: فرایند واگذاری زمین‌ها به شهرداری شهرکرد بسیاری طولانی شد، اما اقداماتی صورت گرفته است که در سال آینده فصل کاری از دست نرود و پروژه‌ها به سرعت انجام شوند.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه امید است که تا پایان سال ۱۴۰۳، ۱۵۰ میلیارد تومان در منظریه پروژه اجرا شود، ادامه داد: تحول در منظریه و تسریع در اقدامات نیازمند سرعت‌بخشی در آزادسازی زمین‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار