معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور در ارتباط با ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات چند ماه اخیر دولت سیزدهم توضیحاتی را بیان کرد.

حسینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور در اطلاعیه‌ای به توییت اخیر جلال رشیدی کوچی که با عنوان «مهمترین اقدامات دولت آقای رئیسی در دو ماه منتهی به انتخابات» منتشر شده، واکنش نشان داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

یادآور می‌شود که میزان ذخیره سهمیه بنزین خودرو‌های شخصی مطابق با مصوبه آبان سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران ۶ ماه می‌باشد که در ایام کرونا به ۹ ماه افزایش یافت و طبیعی است که با عبور از شرایط کرونایی مجدد می‌بایست به ۶ ماه قبلی تغییر می‌یافت.

در خصوص قیمت گاز مایع نیز آقای رشیدی کوچی باید مطلع باشند که تامین گاز مایع از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) مطابق با بند (ب) تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد و در همین راستا مطابق مصوبه هیئت محترم وزیران نرخ مازاد بر سهمیه سامانه سدف می‌بایست معادل نرخ تحویل روی کشتی (FOB) صورت گیرد، اما معاون اول محترم رییس جمهور از ابتدای آذر ماه سال جاری طی جلسه‌ای این دستور را لغو و مجوز توزیع گاز مایع با نرخ دوم معادل ۱۰ درصد بیشتر از نرخ اول را صادر کردند.

در همین راستا بر اساس ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر سیلندر ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع بدون تغییر نسبت به قبل ۲۷۹۰۰ تومان و با نرخ دوم به میزان ۱۰ درصد بالاتر از نرخ اول به میزان ۳۰۶۹۰ تومان جهت تحویل به مصرف کننده نهایی تعیین شده است.

البته آقای رشیدی کوچی در جایگاه سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس یازدهم حتما از این موضوعات مطلع است، ولی این که چرا با سخنان مبهم و غیردقیق و با فرافکنی دنبال تردید افکنی و ناامیدی در آستانه انتخابات هست محل تأمل و بررسی است!

ایشان در بند دیگری از وجیزه خود به قیمت تعرفه اینترنت اشاره کرده اند، در این رابطه نیز موارد زیر را یادآوری می‌کنیم:

۱- از حدود ۶ سال قبل تاکنون قیمت تعرفه اینترنت در کشور تغییری نداشته است.

۲- با رشد نرخ تورم، قیمت کالا‌ها و خدمات در ۶ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که اقلام در سبد هزینه‌ای اپراتور‌ها در این ۶ سال با افزایش ۵ تا ۱۰ برابری روبرو بوده است و یکی از معدود مواردی که تاکنون دچار اصلاح قیمت نشده بود بسته‌های اینترنت است.

۳- اپراتور‌های ارتباطی جزو بخش خصوصی هستند و دولت هیچ یارانه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌کند بلکه بخشی از درآمد آن‌ها هم به عنوان حق السهم توسط دولت اخذ می‌شود.

۴- اگر تعرفه گذاری خدمات ارتباطی منجر به ضرر و زیان اپراتور‌ها شود، مغایر با ماده ۹۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به جهت عدم جبران از منابع عمومی است.

۵- بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز اپراتور‌ها از خارج وارد می‌شود و هزینه‌های توسعه شبکه اپراتورها، غالباً به صورت هزینه‌های ارزی بوده و افزایش قیمت ارز در  ۶ سال گذشته و ثابت ماندن تعرفه‌ها باعث شده که روز به روز توان سرمایه گذاری این بخش کمتر شود.

۶- کاهش رشد اقتصادی این بخش باعث کاهش کیفیت شبکه ارتباطی کشور و افزایش نارضایتی عموم کاربران شده است.

۷- علیرغم درخواست افزایش صددرصدی تعرفه توسط اپراتورها، با ابلاغ ستاد تنظیم بازار تنها با افزایش بهای بسته‌های اینترنتی بین الملل در سقفی به مراتب کمتر از نرخ تورم سال جاری (۳۴ درصد) موافقت شده و ضمن عدم افزایش تعرفه ترافیک داخلی، اپراتور‌ها ملزم به ارائه یک بسته اینترنت رایگان به تمامی کاربران بالای ۱۸ سال شده‌اند.

با نگاهی به ملاحظات فوق علی القاعده با آشنایی با بدیهیات سیاست گذاری اقتصادی این افزایش مدیریت شده را نباید با واژه پردازی غیرمسئولانه مورد تشکیک قرار داد.

در خصوص قیمت ارز و نرخ کالا و خدمات نیز مسئولان اقتصادی بار‌ها اطلاع رسانی کرده‌اند و اگر اقای رشیدی کوچی در جریان سیاست‌های ارزی کشور نیستند و هنوز ابهام دارند بفرمایند تا همه این گزارش‌ها جداگانه برای ایشان ارسال شود. به هر حال شایسته نیست چنین گمان شود که این مواضع و اظهارات غیرکارشناسی و سیاسی بخاطر اقدام نهاد‌های قانونی در بررسی صلاحیت ایشان است، مگر این که فرض را بر بی اطلاعی از مصوبات و سیاست گذاری‌ها و سابقه تصمیم سازی‌ها و موازین قانونی به علت غیب‌های مکرر در جلسات صحن مجلس و عدم شرکت در رای گیری‌ها بنابر آمار منتشر شده بدانیم!

و اگر چنین هم نباشد چگونه باید باور کنیم یک نماینده قانونگذار ادعا‌هایی از جنس برخی کنشگران جنجالی فضای مجازی مطرح کند آن هم در شرایطی که کمترین وظیفه کارگزاران نظام شبهه زدایی و مقابله با تردید افکنی دشمنان انقلاب اسلامی در آستانه دو انتخابات مهم است؟!

توییت رشیدی کوچی به شرح زیر بود:

 مهم‌ترین اقدامات دولت آقای رئیسی در دو ماه منتهی به انتخابات؛

۱_افزایش ناگهانی قیمت گازمایع
۲_افزایش ناگهانی قیمت اینترنت
۳_کاهش ناگهانی سهمیه سوخت بنزین
۴_عدم کنترل قیمت دلار
۵_عدم مدیریت بازار و افزایش قیمت‌ها به ویژه در اقلام ضروری؛ و ۶_جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن!

افسوس.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
همه چیز واقعی بشه. یارانه قطع بشه. حقوق ما هم واقعی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
بله اینترنت و گرون کردید قیمت دلارسربه فلک زده اینستاوواتساپ روفیلترکردیددرحالی که خودتون همه اینستاداریدتلگرام دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
بورس رو یاد همه رفته ای داد پول مردم بدبخت ساده تو بورس دستوری تموم شد چرا اینقدر مخالف رشد بورس هستن چرا باید سهامها به قیمت چندین سال پیش باشه همچین تو این چند سال رفت فضا اما سهام نصف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
مافیای قدرت. خودرو ارز و ....نمی گذارند مخالفی وجود داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
همگی شما مسئولان گذشته و فعلی و اینده از یک جنس و یک قشر هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
جناب حسینی این ادبیات که نماینده غایب بوده و نمی‌داند چه میگوید حرف شماست به مردم چه ربطی داره که شما ۶ سال اینترنت گران نکردید مگه مردم باید تاوان ندانم کاری دولت رو بدهند خوب هر سال به اندازش گران میکردید که یکدفه پدر مردم رو در نیارید.من تو روستا زندگی میکنم کجا کپسول به قیمت ۳۰تومان میدن که مردم خبر ندارن.از پشت میز بلند شو بیا تو مردم ببین که چقدر امارت اشتباست...شاید مثل احمدی نژاد در خونه شما قیمت‌ها با کشور فرق میکنه .خوشبحال بچه محلهاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
کپسول مایع حتما محل شما ۳۰هزار و خرده ای هست ،الان به قیمت ۸۰هزار تومن میرسه دست مردم.اگه کسی جایی میشناسه به قیمت گفته شده جناب معاون اعلام کنه ماهم ازونجا تهیه کنیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام داداش تو شهر ما نسیم شهر ۱۲۰ هزار پر میکنن پیکنیک رو شما بگو شهرتون کجاست ما بیاییم ۸۰ هزار پر کنیم اون جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
وقتی صحبت از نرخ ارزمیکنیدمنظورتان کدام نرخ است آن که به رسمیت نمی‌شناسید کجابه ان قیمت گاز مایع می‌فروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اگر انتقاد در صلاحیت نماینده نیست در صلاحیت چه کسی هست؟ چرا شما که وزیر فرهنگ بودید با ادبیات تخریب صحبت می کنید؟ فرهنگ چنین رویکردی را اقتضا نمی کند‌‌‌.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
دلار شده 60000 همین یک قلم برای ناکارامدی کافیه. حالا یکی بیاد توجیهش کنه ببینم چه داره که بگه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آیا اگر تایید صلاحیت می شد هم این حرفا رو می زد؟!!! عجب اشتباه بزرگی آقای کوچی!!! قدرت وپست ومقام براتون شیرین شده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
من ۵۴۰ لیتر بنزین برای مسافرت ذخیره کرده بودم که ماه قبل بدون اطلاع ۱۸۰ لیتر از کارتم کم شد، حتی اگر تغییری هم انجام میدین دیگه با قبلیا چکار دارید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
من هم از اینکه صرفه جویی کردم برای مسافرت تابستان پشیمان شدم .
France
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای معاون شما با ماسمالی خودروی چینی اونم مونتاژی که نصف قیمت تمام شده کارخونه مبدا میتونه باشه به چهار برابر قیمتش میفروشید... نکنه فکر کردین الان با این مظلوم نمایی و بدون مستندات حرف زدین الان همه شما رو باور کردن!!! بعد چه جوری اپراتور صد در صد گرانی میخاد شما 35 تا میدین!! پس اون 65 تا بقیه از اینترنت باباشون به ما کمک می‌کن!! یا دولت یارانه میده!!! یا جیب اپراتور پر نمیشد 65 تا بیشتر میخاست!!!!!!!! یعنی اینقدر گنگ و سرپوشیده و بدون کارشناسی حرف می‌زنید احساس بدی به جامعه انتقال میده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
واقعا انسان بزرگی هستند ...دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
از کوزه برون همان تراود که در اوست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای حسینی اگر اینترنت و نمی گفت بقیه حرفاش شاید میشد حداقل شنید ولی اینترنتی که در چند وقت پیش گرون شد روایشون خبر نداره بقیه حرفاش همه اعتباری نداره،،راستی کدوم ماست فروشی میگه دوغ ما ترشه ،در ضمن دلیل رد صلاحیت آقای رشیدی کوچی رو هم میگفتند بد نبود!!!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
جناب کوچی درست گفتند
بنده خدا حرفی از قانونی یا غیر قانونی بودن گرونی نزده فقط گفته این گرونی ها رو دولت بوجود آورده که راست هم هست حالا تو بگو معاون اول دستور داده گرون بشه یا رییسی مگه فرقی میکنه
شما برا افزایش قیمت دلیل داری چه موجه چه غیر موجه جای خود ولی حرف اون بنده خدا راسته
هرچند که دلیل های شما هم بدرد خودت میخوره ملت تو این سالها مثلا افزایش قیمت نت رو دیدن مگر اینکه تو بگی گرون نشده و خودتم تایید کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
حرف درست است
توجیه تکراری است
اینترنت داغون زیاد کردن داشت ؟ وقتی فیلتر میکنید و طرف با فیلتر شکن میره خودبخود حجم بسته زود تمام میشود احتیاج به افزایش قیمت نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
چرا برا من پرچمه آمریکا گذاشتین ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
هر که دلش بخواه پرچم نصب می‌کنند خدا را شکر کن که پرچم اسرائیل برایت نزده
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۱۹:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
چرا از قبل اطلاع ندادید که مردم ذخیره سوختشان را مصرف کنند ؟ شاید یکی ذخیره کرده باشه برای ایام عید مسافرت برود . من اسم این کار را دزدی میگزارم از جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مجلس یک نماینده جسور وداشت حذفش کردندد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
نتیجه درافتادن با مافیای قدرت و خودرو و ارز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
دولت محرو مکنندگان چرا بهت بر خورده است
عجب توئیت پر محتوایی زد با خاک یکسان شدند دوستان خودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مجلس یک نماینده دلسوز داشت اونم رشیدی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای رشیدی در بحث خودرو پیگیر بود
مگه بد گفته بهمن گذشته منوچهر منطقی صحبت از آزادسازی قیمت کرد ( حتما با چراغ سبز وزارت صمت و دولت بوده ) و قیمتها پر کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای رشیدی محبوب قلبها است
حذفش کردید مگه بد میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
از اون مهمتر اینه که تنها منتقد سرسخت خودروسازان و شیوه واردات رو حذف کردند
و الان صحبت از آزادسازی قیمت خودرو میکنند و همه مشتریان سامانه یکپارچه رو مجبور به انتخاب ۱۰ خودروی ایرانخودرو و سایپا گران شده در مهر ۱۴۰۲ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
چرا تو روز روشن دروغ میگی از خدا بترسید مسلمان نیستید مرد باشید حداقل
6 ساله قیمت اینترنت تغییر نکرده ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
سرتون را کردید زیر برف از هیچی خبر نداری
نه از تورم نه گرانی نه بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
چرا دروغ میگی کجا قیمت اینترنت 6 سال است تغییر نکرده البته برای امثال شما که همه چیز رایگان است از هیچی خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
حرف حق تلخه به برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۸:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مافیای خودرو اخر کار خودش راکرد نباید واردات خودرو های دست دوم که آرزوی هر ایرانی است با 3 هزار دلار یا مجانی میتوان خودرو باکیفیت وایمن خارجی را وارد کشور کرد را هم باز به دست مافیای خودرو سپرده اند
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
لطفا باشگاه خبرنگاران یکم طرف واقعیت ها باشه یعنی طرف مردم که واقعا حرف حق اونا میزنن نه طرف دولتی های که هیچ مشکل تعمین چیزیو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
باسلام.
میگم شما خوابید یا اینکه فکر میکنید مردم خوابن!
کجا تو این ۶ سال تعرفه اینترنت تغییر نکرده!!! یه نگاه ساده انجام بدید میتونید تو سالهای اخیر چند بار قیمت بسته ها تغییر کرده واقعا خوابید دولت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۸:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
(۱- از حدود ۶ سال قبل تاکنون قیمت تعرفه اینترنت در کشور تغییری نداشته است. )
لطفاً بفرمایید شما از کجا اینترنت می‌خرید ما هم از آنجا بخریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اینا مثل اصحاب کهف هستن خبری که از قیمت ها ندارن فقط با بهشون بگی که دروغ بگو
کنتر که نمی‌ ندازه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
کوچی کیه همونی که فک وفامیلاش به جای نخودلوبیاشاسی بلند میخورند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای حسینی شما داخل ایرانید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
رشیدی کوچی هم به خاطر رد صلاحیت اینا گفته ،اگه تایید صلاحیت میشد لال میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مردم شریف مرودشت و.... چقدر مظلومند که چنین فردی نماینده اشان است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
یک نماینده دلسوز مردم بود ،فرا ملی جناب رشیدی
اونم مافیای خودرو زیر آبش زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
حالت خوش نیس مثل اینکه
United States of America
سجاد
۱۹:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
از کدوم طرف ساپورت میشی که هم چین چیزی میگی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقا هرچی میگیری نصف نصف خداییش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مظلوم سلول های خاکستری مغزت هست که با دریافت غذا توان کار کردن ندارن و اک و بلااستفاده مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
عقل حکم میکنه که مردم منطقه شناخت و مطالعه ای بیشتر از شما نسبت به ایشان داشته باشند، شما چطور خودت را بالاتر از عقل جمعی آن منطقه میدانی؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۰:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
یکم توجه کنی به لایک دیس لایک تمام نظرات زود متوجه میشی که از کجا ساپورت میشی. درضم من بچه همون منطقه هستم که خیلی بهتر از شما اون فرد و ساکنان شهر میشناسم و کامل متوجه شدم کی بدردشون میخوره و کی حرف حق میزنه...راستی از همون جای که ساپورت میشه بگو مطالعت تو ببرن بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
بدم نمیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای رئیسی می خواست قیمت دلار رو به ۴یا۵هزارتومن برساندازموقع تحویل دولت دلارچقدرگران شده ،آقای حسینی توجیه گر اینو کجای دلمون بزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مصداق کامل دفاع غیر منطقی. اپراتورها 4000000تومان ودیعه ای را که اوایل واگذاری تلفن همراه گرفتند را خیلی راحت بالا کشیدند. یعنی دولت سیزدهم اینارو نمی فهمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
من نمیدانم ما مردم چرا درست متوجه نمیشیم الان فهمیدم اینترنت گران نشده قیمت ها اصلاح شده ما بی خود نگرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
حق با رشیدی است به مذاق حسینی خوش نیامده است
Iran (Islamic Republic of)
mgh
۱۷:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اگر واقعا راست میگید همزمان حقوق کارگر رو به نرخ جهانی مانند کشوری با منابع ایران تبدیل کنید این یارانه ای هم که از خودما چند برابرش رو با تورم و رانت و اختلاس و بهره بانکی و جدیدا مالیاتی که از مثلا ثروتمندا قرار بگیرید که اونم با افزایش قیمتاش باز چند برابرش رو از ما میگیره رو وردارید نوش جون خودتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اینا جنگ زرگری هست.گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
افسوس بر حال ما افراد عامه جامعه که حسرت بر دل باید بمیریم از بی تدبیری برخی دولتمردان که فقط حرف می زنند حرف بدون عمل هر کس کاری تاکنون در حق این مردم نکرده دیگر خودش نخواسته گرانی دلار ، قیمت خودرو ، مسکن ، خورد و خوراک ، هزینه درمان و دارو و ..............ایا این حق ماست در مملکتی که رو و زیر آن معدن ، طلا ، نفت و و همه چیز است . افسوس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
نماینده حرف حق زد . اینترنت اول سال تا الان دو برابر شده این اقا اینترنت مجانی مصرف میکنه خبر نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اقای حسینی حرف حق تلخ شده؟
بجای سوار بر خودروهای محافظ‌دار و عبور از خط ویژه به کف خیابون‌ها و میون مردم بیایید تا انتقادها بر شما دولتمردان سنگین نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
خیر ، حرف های دروغ آقای رشیدی تلخ است ، بیچاره مردم مرودشت که چنین نماینده ای در مجلس دارند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
حق با آقای رشیدی هست
کاملا درست گفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای رشیدی کاملا نادرست گفتند
United States of America
سجاد
۱۹:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
کامل رشیدی درست گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
رشیدی برای رأی جمع کردن این حرفها را زده !
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
من که سیاسی نیستم از عمل کرد دولت آگاهم ،این شخص ،یا خواب بوده تازه از خواب بیدار شده ،یا کلا به جاده خاکی زده ،سرش با دم بازی می‌کنه ،گل آقا ،این ترفندی که تو اعلام کردی ، استادانت در دولتهای قبل انجام دادن ،خدا را شکر شاگردان رهبر انقلاب سمت چنین عملهای زشت ناپسند نمی‌روند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
دعوای خانوادگی است ...
دخالت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
خب آقای رشیدی گوچی درست گفته مگه غیر ازاین بوده اقدامات آقای رئیسی بلاخره ما توب این جامعه داریم زندگی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای رشیدی حرف های بی پایه و اساس زده !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
خدا نگهدار رشیدی باشه انشاالله
آخرین اخبار