معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد دانش آموزان پایه دوازدهم که متولد ١٢ اسفند ١٣٨۴ به قبل هستند بیش از ۵٠٠ هزار نفر است.

محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعداد دانش آموزان پایه دوازدهم که متولد ١٢ اسفند ١٣٨۴ به قبل هستند بیش از  ۵٠٠ هزار نفر است.

وی افزود: در فضای حضوری برای رای اولی‌ها در سراسر کشور جشن تکلیف سیاسی برگزار شد. در ورزشگاه آزادی برای رای اولی‌های تهرانی این جشن را برگزار کردیم.

او با بیان این که برای انتخابات مناظره دانش آموزی برگزار شده است؛ ادامه داد: ٨ اسفند سال جاری زنگ مجلس را داشتیم. در این برنامه تمام معلمان با متنی که آماده شده مجلس را به دانش آموزان معرفی کردند.

وی در خصوص پویش دعوت دانش‌آموزی اظهار کرد: در این پویش هر دانش‌آموزی که در انتخابات شرکت می‌کند دو نفر را برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کند.

پورثانی گفت: دانش آموزان می‌توانند در قالب دلنوشته، پادکست و... خود درباره انتظارات از نمایندگان مجلس را به بسیج دانش آموزی مدرسه خود تحویل داده تا ما آن‌ها را به صورت کتابی درآورده و به نمایندگان تحویل دهیم.

وی افزود: در طرح پویش شوق حضور نیز که از دهه فجر آغاز شده  دانش آموزان در قالب‌های مختلفی از جمله نقاشی، پادکست، ویدیو و دلنوشته در سه محور، دعوت ویژه دانش آموزان متوسطه دوم، رای تو آینده من ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و چشمه جاری در خصوص ولایت فقیه، آثار خود را ارسال می‌کنند و پس از داوری به آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با بیان این که موکب‌هایی در مدارس اخذ رای ایجاد می‌شوند؛ اظهار کرد: دانش آموزان خبرنگار پانا در روز انتخابات، انتخابات را روایت می‌کنند.

پورثانی طرح پویش نشان آزادی را از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در انتخابات عنوان کرد و گفت: در این طرح دانش آموزانی که به لحاظ سنی نمی‌توانند رأی بدهند در روز انتخابات به همراه والدین خود در شعب انتخابات حضور پیدا می کنند و انگشت خود را در استامپ می‌زنند و در کنار پدر و مادر خود یا در کنار صندوق انتخابات عکس می‌گیرند و برای ما ارسال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
با رأی خود ایران را بیمه می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
باید شنبه مدارس تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سلام معلمین بازنشسته ۱۴۰۰/۶/۳۱ وبعد ازآن امتیازات رتبه بندی برابر قانون شامل آنها می‌شود ولی پس از مدت زمان دوسال تاکنون احکام رتبه وحقوقی نیز در حکم بازنشستگی اعمال نگردیده لطفا پی گیری شود .تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
رأی اولیرأی دادنت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
ماهمه می‌آییم برای وطنم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
دم جوانان ایرانی گرم همه باهم می آئیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
ما هم در کنار رأی اولی ها رأی می دهیم تولد سیاسی رأی اولی ها مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
آموزش وپرورش اینقدر چالش و مشکل داره که اینکارها بیشتر خنده دار به نظر می رسه اگر دولت و مجلس خوب کار کنند و رضایت مردم رو بدست بیارند نیازی به این کارها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
نماینده شهر ما چند دوره هست که به دلیل حمایت اموزش و پرورش منطقه رای میاره ، امسال هم خودش رای میاره با این وجود که نماینده هایی به مراتب بهتر و با پشتوانه عملکردی بهتر برای همشهری ها ، نه مهاجر ها وجود دارند. لطفا برای انتخابات مجلس و نمایندگان هم یه دوره مشخص کنید که دیگه نتوانند بیش از اندازه در انتخابات قبول بشوند. این اقا شده پادشاه بلامنازع منطقه ما ، شورا نگهبان لطفا رسیدگی بفرمایید یک نماینده حداقل سه دوره پیاپی شرکت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
آموزش پرورش به فکر معوقات معلم ها باشه خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
آموزش و پرورش نقش اساسی در انتخابات داره ولی حقوق معلمان نسبت به بقیه ی کارمندان دولت در کف نگهداشته شده . حقوق کارمندان سایپا ۸۵ میلیون هست . دولت و مجلس هم خوب حق معلمان را ادا کردند !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
در جواب باید بگم اگر بخواهند با عدالت به حقوق ها نگاه کنند همین هم گیرتون نمیاد‌