مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: امسال طرح سلامت نوروزی به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود،

فرشید وفا با اشاره به تشدید نظارت­های بهداشتی در ماه پایانی سال و ایام نوروز، گفت: ۲۵۲ بازرس بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای در سطح شهرستان مشهد و تعداد ۴۴۱ بازرس در سطح حوزه تحت پوشش دانشگاه، با کنترل بهداشتی و بازدید‌های مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، محل‌های اسکان و مراکز اقامتی و کارگاه‌ها و کارخانجات در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران خدمت می‌کنند.


وی با بیان اینکه امسال طرح سلامت نوروزی به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در این طرح، تیم­های بازرسی و نظارتی بهداشت محیط بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری اعم از ریلی، زمینی، هوایی، رستورانها، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی، مساجد و اماکن مذهبی نظارت خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان در بازه زمانی افطار تا سحر نیز بازرسی‌های بهداشتی همکاران در قالب تیم‌های سیار، تداوم خواهد داشت.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تصریح کرد: کنترل غذا، آب و محیط مراکز تفریحی، تفرجگاهی، اقامتی و مراکز دارای نذورات و تجمعات در مراسم‌های افطار و سحر، تالار‌ها و رستوران‌ها در این ایام توسط نیرو‌های بهداشتی دانشگاه بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام، کنترل استخر‌ها و مراکز تفریحی آبی، کنترل آب و یخ نیز در دستور کار بازرسان و تیم‌های بهداشتی قرار می‌گیرد و نظارت بر آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و صنف خشکبار، تفرجگاه ها، رستورانها، هتل ها، اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی نیز افزایش می‌یابد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولان استانی و کشوری بتوانیم خدمت‌رسانی شایسته‌ای را به زائران و مجاوران ارائه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.