مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد جریانات سیاسی این کشور درباره پایان دادن به حضور نظامیان خارجی اتفاق نظر دارند.

 «قاسم الاعرجی» در گفت‌وگویی در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی بغداد گفت: درباره خروج نیرو‌های خارجی، توافق نظر وجود دارد و دولت بغداد در پاسخ به کمک کشور‌های متبوع نیرو‌های ائتلاف بین المللی در جنگ علیه تشکیلات تروریستی داعش، توافقنامه‌های امنیتی دو جانبه‌ای با این کشور‌ها امضا خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های عراقی، الاعرجی همچنین گفت: در صورت خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی از عراق، روابط با کشور‌های متبوع این نیرو‌ها قطع نخواهد شد.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: عراق در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با هدف همکاری و تبادل تجربیات، اقدام به امضای ۲۰ یادداشت تفاهم امنیتی با چند کشور کرده است.

الاعرجی با اشاره به اینکه نیرو‌های امنیتی و نظامی عراق پیشرفت فراوانی داشته اند و تجربیات گسترده‌ای در زمینه تعامل با چالش‌های تروریستی، کسب کرده اند گفت: دولت بغداد، منتظر نتایج ارزیابی وضعیت در عراق و وضعیت ائتلاف بین المللی توسط کمیته نظامی مشترک بین عراق و آمریکاست که یک موضوع داخلی است و بر اساس نیاز عراق به وجود آمده است. اما درباره ضرورت خالی بودن عراق از نیرو‌های نظامی خارجی، اجماع نظر وجود دارد.

الاعرجی خاطرنشان کرد: نیرو‌های ائتلاف بین المللی، جایگزینی برای نیرو‌های نظامی و امنیتی عراق نیستند. بلکه در شرایط ویژه و مشخصی به عراق آمده اند و امروزه، نیاز به آن‌ها برطرف شده است و دولت بغداد، مسئول تصمیم گیری درباره پایان دادن به حضور نیرو‌های ائتلاف در کشور است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: نظامیان خارجی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
باید اختیار پول نفت عراق را هم از امریکا شیطان بزرگ بگیرید با جدیت و تلاش
آخرین اخبار