زد ‌‌و ‌خورد کشاورزان فرانسوی با پلیس

در آستانه بازدید مکرون از یک نمایشگاه کشاورزی در پاریس، کشاورزان در اعتراضاتی گسترده با پلیس فرانسه درگیر شدند.

امروز شنبه تعدادی از کشاورزان خشمگین فرانسوی، پیش از سفر برنامه‌ریزی شده امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به نمایشگاه کشاورزی برجسته در پاریس، در بحبوحه خشم نسبت به هزینه ها، بوروکراسی و مقررات هجوم بردند.

براساس گزارش عربی پست، کشاورزان در مواجهه با ده‌ها افسر پلیس در داخل نمایشگاه، فریاد زدند و آن‌ها را هو کردند و خواستار استعفای مکرون شدند و در عین حال توهین‌هایی را برای هدف قرار دادن رئیس جمهور انجام دادند.

مکرون مناظره‌ای را که می‌خواست در نمایشگاه کشاورزی با کشاورزان، تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده‌فروشان برگزار کند، پس از اینکه اتحادیه‌های کشاورزان اعلام کردند شرکت نخواهند کرد، لغو کرد.

کشاورزان در سراسر اروپا تظاهرات می‌کنند و خواهان درآمد بهتر و بوروکراسی کمتر هستند و از رقابت ناعادلانه کالا‌های ارزان قیمت اوکراینی شکایت دارند. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ برای حمایت از اقتصاد این کشور پس از تهاجم روسیه، واردات مواد غذایی اوکراین را از عوارض گمرکی معاف کرده بود.

اعتراضات در مقیاس وسیع تری در نتیجه نارضایتی کشاورزان از اعلام گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه مبنی بر لغو تدریجی افزایش ۰.۰۳ یورویی مالیات بر سوخت کشاورزی تا سال ۲۰۳۰، که سقف خواسته‌های آن‌ها را برآورده نکرد، در مقیاس گسترده‌تر شروع شد.

کشاورزان خواستار دستمزد‌های بهتر، روش‌های اداری ساده، عدم ممنوعیت جدید آفت کش‌ها، پایان دادن به قیمت بالای سوخت تراکتور‌ها و بهبود غرامت دولت پس از بلایا هستند.

پیش از این، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، در سخنرانی خود در پارلمان، خواستار «استثنای کشاورزی فرانسه» از اقدامات اتحادیه اروپا در رابطه با محیط زیست شد که طبق گفته رسانه‌های محلی، کشاورزان می‌گویند به آن‌ها آسیب رسانده است.

سایر کشور‌های اروپایی شاهد اعتراضات مشابهی از سوی کشاورزان از جمله ایتالیا، اسپانیا، آلمان، بلژیک و رومانی هستند که از مقررات اتحادیه اروپا در مورد طرح معامله سبزو سیاست مشترک کشاورزی آن انتقاد می‌کنند.

توافق اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۹ اعلام شد، با هدف دستیابی به آب و هوای بهتر و کاهش انتشار کربن به صفر تا سال ۲۰۵۰ است. اما اعتراضات گسترده کشاورزان از هفته‌ها پیش آغاز شد، زمانی که تظاهرکنندگان فرانسوی بزرگراه‌ها را در جنوب غربی فرانسه مسدود کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار