همکاری ایران و افغانستان در زمینه زراعت و مالداری

مدیر عامل وزارت کشاورزی ایران از آمادگی ایران بر سرمایه گذاری در بخش‌های مالداری، زراعت و باغداری در افغانستان خبر داد.

مقامات طالبان در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کردند که مدیرعامل وزارت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سرپرست این وزارت، از آمادگی‌های ایران بر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مالداری، زراعت، آبیاری، باغداری، آموزش، سیستم اصلاح نسل حیوانات و پروسس لبنیات سخن گفته است و اطمینان داده که برای آغاز کار عملی در این بخش‌ها آماده اند.

مصباح الدین مستعین، رئیس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت زراعت، آبیاری و مالداری  از این دیدار خبر داده است.

به گفته وی، مولوی عطاءالله‌عمری، سرپرست زراعت، آبیاری و مالداری با سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل، ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی و همتی مدیر عامل سازمان جهاد استقلال در وزارت کشاورزی ایران دیدار نمود.

در این دیدار هیئت ایرانی از علاقه‌مندی دولت و سرمایه‌گذاران ایرانی در زمینه کار و سرمایه‌گذاری در افغانستان سخن گفتند.

همتی مدیر عامل وزارت کشاورزی ایران از آمادگی‌های ایران بر سرمایه گذاری در بخش‌های چون مالداری، زراعت، آبیاری، باغداری، آموزش، سیستم اصلاح نسل حیوانات و پروسس لبنیات سخن زده و اطمینان داده که برای آغاز کار عملی در این بخش‌ها آماده اند.

از سویی هم مولوی عطاء الله ‌عمری، از فراهم بودن بسترهای خوب کار روی زراعت، مالداری، آبیاری و باغداری  و نیاز به کار در این بخش‌ها سخن زده است.

سرپرست وزارت زراعت گفته که ایران نسبت به افغانستان در بخش های زراعت و مالداری پیشرفت های زیاد داشته و افغانستان نیازمند استفاده تجارب ایران است.

وی افزود آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران است و کار مشترک منفعت دوجانبه خواهد داشت.

براساس سخنان رییس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت زراعت، اخیرا مجلس کمیته‌ای با عضویت مشاوران و روساء وزارت زراعت تعیین کرده تا روی پیشبرد کارها و برداشتن گام‌های عملی با هیئت ایرانی فعالیت نمایند.

این درحالیست که وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در یازده ماه سال جاری به ارزش ۱میلیارد و ۸۰۱میلیون دلار داد و ستد با ایران انجام شده است.

مسئولان این وزارت آمار می‌دهند که از این میان تنها نزدیک به ۳۰میلیون دلار آن را صادرات تشکیل می‌دهد و متباقی واردات از این کشور است.

به گفته‌ آنان، بیش‌ترین اقلام صادراتی را پنبه، کشمش، مغزبادام، کنجد و تخم تربوز تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
کاشت تریاک چطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
در راستای سیاست های پیشرفته دولت محرومان ، تو بخش صادرات چوپان به افغانستان و همچنین آموزش کاشت ، داشت و برداشت تریاک به ایران موفقیت هایی حاصل گشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ق
۱۲:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
در زمینه انتحاری هم همکاری کنند و آنرا جابگزین موشک نمایند .
آخرین اخبار