نیاز روزانه چهارمحال و بختیاری به گوشت سفید ۶۰ تن است

نیاز روزانه چهارمحال و بختیاری به گوشت سفید ۶۰ تن است که در حال حاضر ظرفیت تولید گوشت سفید استان نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن است.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گردهمایی جامعه اصناف و بازارچه استان گفت: سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی در بخش تامین گوشت سفید و قرمز و دام و طور، مهمترین رهاورد انقلاب اسلامی در بخش تامین امنیت غذایی در این استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ مرغداری در استان افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری در استان ۵۰ هزار میلیارد ریال مربوط به گوشت سفید است.

برزگر، نیاز روزانه استان به گوشت سفید را ۶۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر ظرفیت تولید گوشت سفید استان نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در صنعت پرورش گوشت هزار و ۱۰۰ واحد دامداری صنعتی در استان راه‌اندازی شده است.

وی، نیاز چهارمحال و بختیاری به گوشت قرمز را ۱۲هزار تن عنوان کرد و افزود: هم اکنون روزانه ۳۳ تن گوشت در استان مصرف می‌شود.

برزگر با اشاره به افزایش دام‌های شیری از ۱۰ هزار به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار راس و وجود دو میلیون راس دام سبک گوسفندی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون ۲.۵برابر سرانه کشور لبنیات و گوشت قرمز در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری طی سه دهه گذشته گفت: با این میزان سرمایه گذاری امروز ۴۳ تا ۴۵ درصد اقتصاد استان وابسته به بخش کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار