نظارت بر تبلیغات نامزدهای انتخابات/ احتمال رد صلاحیت در صورت تخلف

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات در هرمزگان گفت: ۱۱۳ نامزد تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در استان، ضروری است قوانین تبلیغات را رعایت کنند.

 عبدالله صادقی رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات در هرمزگان با بیان اینکه ۶۸ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی برای انتخابات ۱۱ اسفند تایید صلاحیت شدند، افزود: اعلام بررسی صلاحیت‌ها نهایی است و دیگر پرونده‌ای برای بررسی اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها بررسی نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به آغاز تبلیغات از ۱۲ امشب، تایید صلاحیت شدگان باید مراقب باشند جرایم انتخاباتی مرتکب نشوند، زیرا در این صورت پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل می‌شود و ممکن است رد صلاحیت شوند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات در هرمزگان گفت: در اصلاحیه قانون انتخابات تاکید شده حتی اگر فرد رای آورده و به عنوان نماینده معرفی شود تا لحظه‌ای که به امضای هیات نظارت و اجرایی استان نرسد احتمال رد صلاحیت او وجود دارد.

صادقی افزود: بنر‌های تبلیغاتی نصب شده باید دارای ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر باشد، اما نامزد‌ها جلوی ستاد‌های اصلی خودشان و مکان‌هایی که شهرداری دارد، می‌توانند ستاد فرعی داشته باشند و بنر‌های بزرگ‌تر را آن جا نصب کنند.

وی گفت: نامزد‌ها باید در مکان‌های از پیش تعیین شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پوستر نصب کنند و اجازه نصب بر روی مدارس، باجه‌های تلفن و برق، اتوبوس‌های شهری و دیگر مکان‌های از پیش تعیین نشده را ندارند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات در هرمزگان با اشاره به تخلفات انتخاباتی گفت: اقدام مغایر امنیت ملی مثل تفرقه قومی و مذهبی، وعده‌های خلاف اختیارات نمایندگی، تخریب، تهدید و هتک حرمت علیه مسئولان یا دیگر نامزدها، تخریب و پاره کردن تبلیغات نامزدها، اقدامات مخالف عفت عمومی، اخلال و برهم زدن اجتماعات عمومی نامزد‌های رقیب از جمله تخلفات انتخاباتی است.

صادقی گفت: نامزد‌ها باید شفافیت مالی داشته باشند و برای هزینه‌های ستاد انتخابات نیز مبلغ اولیه ۷۵۰ میلیون توامن تعیین شده است.

وی افزود: پخش مناظره‌ها و تبلیغات نامزد‌ها و همچنین آگاهی بخشی به مردم درباره انتخابات اقدامات خوبی است که صدا و سیما انجام می‌دهد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات در هرمزگان گفت: در این دوره ناظران شورای نگهبان به عنوان ضابط خاص قوه قضاییه هستند و قضات نیز به همراه ضابطین در روز رای گیری حضور خواهند داشت و در صورت تخلف پرونده تشکیل خواهد شد.

صادقی گفت: تاکنون پرونده قضایی نداشته ایم، اما برخی تخلفات حداقلی رخ داده و در این زمینه تذکراتی نیز داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.