استاندار یزد از بسته شدن پرونده واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان یزد گفت: امروز ۶۰۰ قطعه زمین به منظور طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود و تا اردیبهشت سال آینده، پرونده واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت در استان یزد بسته می‌شود.

اکبری دبیر قرارگاه مسکن کشور نیز گفت: تاکنون حدود ۳۳ هزار هکتار زمین، قرارداد آماده سازی آن بسته شده است و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن از چهار میلیون مسکن تعهد دولت، در کشور شروع به ساخت شده است. 

او با اشاره به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تعهد استان یزد حدود ۵۴ هزار واحد بوده که عملیات احداث ۵۶ هزار واحد آن را شروع کرده است.

دبیر قرارگاه مسکن کشور افزود: استان یزد با توجه به سابقه، الگوی معماری و شهرسازی که دارد الگویی منحصربه فردی را در پردیس زندگی و شهرک‌های جدید اجرا کرده که الگویی برای سایر استان‌ها است.

اکبری خاطرنشان کرد: در سطح ملی هم ۵۰ درصد از واحد‌های مسکونی را به صورت واگذاری انفرادی و گروه ساخت و به صورت مسکن کم تراکم و خانه‌های حیاط دار شروع کرده ایم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبات این نشست گفت: در این نشست بانک مسکن تقبل کرد سه هزار انعقاد قرارداد جدید را تا انتهای سال انجام دهد و شهرک پردیس زندگی هم در هفته آینده وضعیت اجرای کار‌های آن ارائه شود و بتوانیم پروانه بهره برداری آن را صادر کنیم.

خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد هم گفت: در این نشست قرارداد ساخت مسکن اساتید، کارکنان دانشگاه و خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد اسلامی یزد امضا شد و به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.