رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت سورت و بسته‌بندی استان در بخش محصولات کشاورزی با افزایش ۱۵ برابری به ۵۴ واحد با ۳۲۰ هزار تن ظرفیت رسیده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌های قبل بسیاری از کشور‌های هدف صادرات محصولات استان را خریداری و دوباره بسته‌بندی و سورت کرده و با برند خود به فروش می‌رساندند، اما هم اکنون با رفع این چالش صادرات محصولات استان مطلوب شده و افزایش قیمت در محصولات صادراتی محقق شده است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی می‌شود تا مجوز‌های صادراتی که در آینده اعطا می‌شود از طریق واحد‌های سورت و بسته‌بندی باشد تا بتوان با کیفیت بیشتری به کشور‌های هدف صادر کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سعی می‌شود محصولی که به بازار عرضه می‌کنیم با کیفیت بوده و نوع محصولات مطابق با استاندارد‌ها و نیاز‌های کشور‌های هدف صادراتی باشد.

شهبازی بیان کرد: ضایعات محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی هم اکنون با کاهش چشمگیری مواجه شده و محصولات ضایعاتی به عنوان محصولاتی که قابلیت صادراتی در دنیا دارند، تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر موارد ذکر شده پسماندها، تفاله‌های گوجه فرنگی و سیب به صورت خوراک دام و فراوری شده مصرف می‌شود.

شهبازی گفت: تعداد واحد‌هایی که مشغول فرآوری محصولات هستند، در زمینه تولید آبمیوه و کنستانتره انگور ۱۲ واحد، سرکه ۱۴، شیره انگور پنج واحد است و تعداد واحد‌های فرآوری کشمش هم ۱۸ واحد است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان رتبه اول سردخانه‌های کشور را به تعداد ۴۷۱ واحد و ۱.۲ میلیون تن ظرفیت داراست، افزود: در صنایع تبدیلی تکمیلی هم اکنون رتبه دوم کشور را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.