سازمان جهانی بهداشت:

اسرائیل مانع از انجام مأموریت‌های نجات در بیمارستان ناصر غزه می‌شود

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اوضاع اسف بار در بیمارستان ناصر غزه، از ادامه ممانعت اسرائیل برای انجام عملیات نجات خبر داد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی (IOF) در حال جلوگیری از عملیات نجات در بیمارستان محاصره شده ناصر هستند؛ بیمارستانی که وضعیت آن «وصف ناپذیر» است.

 آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که کارکنان این سازمان با موفقیت ۳۲ بیمار بدحال از جمله دو کودک را در روز‌های یکشنبه و دوشنبه از این بیمارستان منتقل کردند. بیماران منتقل شده به بیمارستان‌های صحرایی مختلف منطقه منتقل شدند.

از زمان محاصره بیمارستان در هفته گذشته، نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی دسترسی به این مجموعه را ممنوع کرده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، هنوز حدود ۱۳۰ بیمار و مجروح و همچنین حداقل ۱۵ پزشک و پرستار در این موسسه هستند و شرایط داخل آن امکا شیوع بیماری را بالا می‌برد.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به امنیت و رفاه بیماران و کارکنان بهداشتی که در بیمارستان باقی مانده اند مابراز نگرانی کرد و هشدار می‌دهد که ادامه محاصره و ممنوعیت ورود تیم نجات به این بیمارستان  منجر به مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت توضیح داده شده است که بیمارستان ناصر با کمبود آب و برق، مواجه است و انباشته شدن زباله‌های بیمارستانی احتمال شیوع بیماری را بالا می‌برد.

با قطع برق توسط اسرائیل، بیماران در بیمارستان ناصر جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه پیشتر اعلام کرده بود که بیمارستان ناصر در خان یونس اکنون از خدمت خارج است.

این وزارتخانه گزارش داد که چهار بیمار به دلیل کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده اند.

تاریک یاسارویچ، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری در ژنو گفت که بیماران در راهرو‌های بیمارستان هستند و روشنایی فقط با مشعل‌ها و تلفن‌های همراه فراهم شده است.

نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی بیمارستان ناصر را به پایگاه نظامی تبدیل کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ارتش بیمارستان را به یک «پایگاه نظامی» تبدیل کرده و تعداد قابل توجهی از پرسنل پزشکی را در پی یورش به این مجتمع در روز پنجشنبه دستگیر کرده است.

ارتش اسرائیل اعتراف کرد که سربازانش روز پنجشنبه به بیمارستان حمله کردند. همزمان، سازمان ملل متحد این تهاجم را محکوم کرد و پرسنل پزشکی گزارش دادند که بیمارستان روز پنجشنبه مستقیماً هدف آتش تانک قرار گرفت. در پی این حمله، برق قطع شد و ژنراتور‌ها از کار افتادند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شش بیمار به دلیل کمبود اکسیژن جان باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر رژیم متجاوز صهیونیستی وحامیانش
آخرین اخبار