بیش از چهار هزار توانخواه سمنان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: چهارهزار و ۸۸۶ توانخواه تحت پوشش بهزیستی استان بر اساس نوع اختلال نشان‌دار هستند و امکان دریافت خدمات با پوشش بیمه به صورت سرپایی دارند.

حسینی  گفت: بیمه سلامت طبق انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی حدود ۵۹ کدخدمتی را در اختلالات بینایی، جسمی حرکتی، شنوایی، کم توان ذهنی، اختلالات روانی، صوتی و گفتاری پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های سازمان بیمه سلامت در ۲ سال گذشته در زمینه توانبخشی با رویکرد مثبت همراه بود، افزود: نگاه بیمه سلامت ایجاد حمایت بیمه ای برای خدمات توانبخشی است.

به گفته وی، پوشش خدمات توانبخشی در افراد اوتیسم برای نخستین بار و انعقاد تفاهم نامه مشترک با سازمان بهزیستی از جمله دستاوردهای بیمه سلامت در دولت سیزدهم در حمایت از جماعه هدف است.

وی بیان کرد: تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج که از سال گذشته شکل گرفت، از دیگر دستاوردهای بیمه سلامت در دولت سیزدهم در راستای توسعه خدمات برای بیماران خاص و صعب العلاج محسوب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه، در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است و در زمان حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای تمامی مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان سمنان فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.