رئیس المپیک ویژه ایران از برنامه ریزی برای اعزام تیم ملی فلوربال به مسابقات جهانی ایتالیا خبر داد.

حسین نحوی نژاد در مراسم افتتاح دفتر المپیک ویژه در سمنان گفت : فلوربال رشته ورزشی جدیدی ویژه ورزشکاران کم توان ذهنی است که به تازگی در کشور راه اندازی شده و در صدد هستیم تیم ملی ایران را به مسابقات جهانی آن که در ایتالیا برگزار می شود اعزام کنیم .

وی افزود : ورزشکاران کم توان ذهنی برای حضور در مسابقات جهانی و المیکی و بین المللی در مرحله اول به مسابقات منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا اعزام می شوند.

رئیس المپیک ویژه ایران با بیان اینکه با بیان اینکه تیم ملی کشورمان در مسابقات شنا و دومیدانی امارات هم شرکت خواهد کرد گفت : باید فرهنگ لزوم فعالیت های ورزشی برای کم توانان ذهنی در جامعه گسترش یابد و این موضوع باید با کمک بهزیستی، آموزش و پرورش استثنایی و ادارت کل ورزش و جوانان، استانداری‌ها شورا‌های اسلامی شهر و روستا و خیرین انجام شود .

نحوی نژاد با بیان اینکه ایجاد دفاتر المپیک ویژه در استان‌ها زمینه ساز جذب ورزشکاران شود است گفت : دفاتری که در استان‌ها افتتاح می‌شود؛ زمینه‌ای برای توانمندسازی، کودکان و نوجوانانی است که به لحاظ هوشی یا به لحاظ اختلالات هیجانی مشکل دارند 

وی اظهار امیدواری کرد : با رسمیت پیدا کردن دفاتر المپیک ویژه در استان‌ها، حداقل ۱۰۰ هزار ورزشکار فعال کم توان ذهنی به رسمیت شناخته شوند .

رئیس المپیک ویژه ایران بابیان اینکه ۴۰۰ مرکز توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش با المپیک ویژه همکاری می‌کنند گفت: تاکید ما اصل توانمندسازی توانبخشان و خانواده آن‌ها است و در همین راستا ورزشکاران به لحاظ سلامتی مورد پایش قرار می‌گیرند و خانواده‌ها نحوه و روش برخورد با فرزندانشان و نحوه بیرون آوردن این ورزشکاران از انزوا را آموزش می‌بینند. 

در حال حاضر حدود چهار هزار ورزشکار در رشته‌های تنیس روی میز، فوتبال و فوتسال، شنا، هاکی و فلوربال فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.