اولین جشنواره بین المللی ورزشی با همکاری دانشگاه حلبچه عراق، از امروز در دانشگاه کردستان آغاز شد.

محمد ملکی مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه کردستان اظهار کرد: جشنواره ورزشی بین المللی مشترک با دانشگاه حلبچه در چهار رشته ورزشی والیبال، فوتسال، بدمینتون و تنیس رو میز با حضور دانشجویان دختر و پسر از امروز در دانشگاه کردستان آغاز شده و تا پنجم اسفند  ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۶۰ دانشجوی دانشگاه حلبچه اقلیم کردستان عراق در این جشنواره شرکت می‌کنند، افزود: در کنار این جشنواره، مسابقات ماراتن ایروبیک در بخش بانوان با مشارکت هر ۲ دانشگاه برگزار خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: این جشنواره در راستای توسعه روابط بین المللی و در قالب توافقات انجام شده برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه هدف این دانشگاه و وزارت علوم، توسعه روابط بین المللی علمی و آموزشی با کشور‌های منطقه از طریق ورزش به عنوان نزدیک کننده روابط فرهنگی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، آشنایی دانشجویان و دانشگاه‌های کشور‌های همسایه با ظرفیت‌های علمی و ورزشی دانشگاه کردستان است.

مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه کردستان افزود: هیاتی از مدیران و معاونان دانشگاه حلبچه نیز در قالب یک کاروان، دانشجویان ورزشکار را همراهی می‌کند که در کنار مسابقات، برای افزایش روابط علمی و فرهنگی بین ۲ دانشگاه، رایزنی نیز صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.