ویزیت رایگان به اهالی بخش آسفیچ و بنستان بهاباد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی پزشکان داوطلب به بیش از ۴۰۰ روستایی اهالی مناطق محروم شهرستان بهاباد خبر داد.

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: در راستای طرح ملی نذر خدمت، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از پزشکان متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان و دندان پزشک) پزشک عمومی و روانشانس و مشاوره تغذیه و نیرو‌های داوطلب هلال احمر استان و اعضا جوانان هلال احمر به عنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام شدند.

وی گفت: تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان فعالیت خود در مجموع بیش از ۳۹۰ نفر از مردم شهرستان بهاباد و بخش آسفیچ و روستای بنستان را به صورت رایگان ویزیت نمودند.

عشقی از انجام ۴۱۸ ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴۹ بیمار از خدمات پزشک متخصص، ۵۹ نفر از پزشک عمومی، ۱۳۶ نفر از خدمات دندان پزشکی، ۷۴ نفر از خدمات پیراپزشکی بهره‌مند شدند.

عشقی ادامه داد: توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی و ۱۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ریالی بیش از ۸۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان و استقرار پنج تانکر ۲۰۰۰ لیتری و تعداد ۱۰ دستگاه بخاری و اهدای مقداری کاشی و سرامیک و تعدادی جهیزیه توسط خیرین از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در کنار طرح نذر خدمت اجرای طرح نیابت با حضور مسئولین هلال احمر استان و شهرستان بهاباد، دیدار با دو خانواده شهید و جانباز در آسفیچ و دو خانواده شهید و جانباز در روستای بنستان و دیدار با خانواده شهید قربانی در بهاباد صورت گرفت و از این عزیزان تقدیر بعمل آمد. 

وی با بیان اینکه طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: محرومیت زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوار‌های ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیران از جمله اقدامات در این طرح است.

عشقی با بیان اینکه اجرای این طرح در شهرستان بهاباد و همچنین بخش آسفیچ و دهستان بنستان انجام گرفت بیان داشت: ۲۸ نفر از معلمین عضو داوطلب خانه هلال فرهنگیان استان با حضور در شهرستان بهاباد و برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشی ویژه دانش آموزان، ۸۰۰ دانش آموز از این کلاس‌ها بهره‌مند شدند و در پایان مراسم جشنی با حضور مسئولین بمناسبت اعیاد شعبانیه با حضور دانش آموزان برگزار گردید.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کنار اجرای این طرح، تیم بهداشت و درمان اضطراری BHCU معاونت بهداشت و درمان هلال احمر استان با حضور اعضای تیم و برپایی سامانه در روستای بنستان به ارائه خدمات پرداخت و ۵۸۱ نفر از این خدمات از جمله (دندان پزشکی، مشاوره روانشناسی، مشاوره تغذیه، خدمات پرستاری و دارویی و ...) بهره‌مند شدند.
عشقی  افزود: خدمات آب رسانی به ارزش ریالی هفتصد میلیون ریال، خدمات درمانی به ارزش ریالی یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون ریال، خدمات عمرانی به ارزش ریالی دو میلیارد و پانصد میلیون ریال، خدمات جهزیه و لوازم خانگی به ارزش ریالی دو میلیارد ریال و خدمات فرهنگی به ارزش ریالی هشتصد میلیون ریال بوده است که بخشی توسط هلال احمر و بخشی دیگر دستگاه‌ها و بخشی توسط خیرین هلال احمر تامین اعتبار شده است.

وی در ادامه گفت: دو تیم سحر جوانان هلال احمر شهرستان بافق و بهاباد نیز به همراه تجهیزات کامل در منطقه مستقر که این تیم‌ها در قالب سه گروه کمک‌های اولیه روانشناختی، فضای دوستدار کودک و رسانه خدمات تخصصی خود را به مردم بخش آسفیچ شهرستان بهاباد ارائه و تعداد ۴۰ خانوار (۶۰ کودک و نوجوان و ۳۰ فرد بزرگسال) از خدمات تخصصی این تیم‌ها که شامل مواردی، چون راه اندازی فضای راهنمایی و مشاوره در حوزه‌های تربیت فرزند، خانواده، عاطفی هیجانی و...، برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی برای دختران نوجوان، راه اندازی فضای دوستدار کودک و انجام بازی‌ها، مسابقات و فعالیت‌های مختلف و ... بهره‌مند شدند.

عشقی  در پایان خاطر نشان کرد: از تمام مسئولین شهرستان بهاباد امام جمعه محترم و فرماندار و بخشدار و دیگر مسئولین شهرستانی و همچنین دیگر دستگاه‌ها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی و خادمین رضوی، کمیته امداد و تمام خیرین و داوطلبین و پزشکان و اعضا جوانان و امدادگران و ... که در این طرح ما را همراهی نمودند تشکر و قدردانی می‌نمایم و ان شالله بتوانیم با مستمر بودن این خدمات هلال احمر و همراهی تمام داوطلبین و خیرین عزیز در مناطق محروم استان ثمر بخش باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار