شهرداری شیراز در خصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی مربوط به جمع‌آوری سد معبر اغذیه فروشی سیار در محدوده میدان احسان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز در خصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی مربوط به جمع‌آوری سد معبر اغذیه فروشی سیار در محدوده میدان احسان اعلام کرد: جمع‌آوری محل‌های عرضه غیر مجاز اغذیه و تصرف معابر عمومی طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستورات قضایی انجام می‌شود و شهرداری ملزم به اجرای قانون در راستای رفاه، آسایش و امنیت شهروندان است.

در متن این اطلاعیه آمده است: «طبق تبصره ۱یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مقام قضایی مبنی بر اعمال قانون در خصوص عرضه کنندگان محصولات کشاورزی و اغذیه در معابر عمومی، در راستای پیگیری نارضایتی شهروندان ناشی از عرضه غیر مجاز اغذیه و تصرف معابر عمومی ضمن هماهنگی با کلانتری اجرائیات طی چندین مرحله به فرد موردنظر به عنوان عرضه کننده غیرمجاز در محل غیرقانونی مراجعه و تذکرات و اخطار‌های مربوطه مبنی بر رفع سدمعبر ابلاغ شد.

با توجه به تکرار رفع سدمعابر در سنوات گذشته و عدم توجه وی به تعهد کتبی مبنی بر عدم سد معابر عمومی به تخلفات خود ادامه داده که این موضوع نارضایتی شدید شهروندان و عابرین پیاده و رانندگان خودرو‌ها را در پی داشته است؛ بنابراین مامورین شهرداری ضمن در نظر گرفتن حقوق شهروندی و رعایت کرامت انسانی و بدون خسارت به اموال متخلف در معیت کلانتری اجرائیات، نسبت به اعمال قانون اقدام کرده‌اند.

شایان ذکر است عرضه محصولات کشاورزی و اغذیه در معابر عمومی، خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین، پارک‌ها و ... ممنوع است و سد معابر عمومی، ایجاد مزاحمت در تردد سواره و پیاده، اخلال در تردد وسایل نقلیه علی‌الخصوص خودرو‌های امدادی نظیر امبولانس و آتش نشانی و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد و شهرداری ملزم به اجرای قانون در راستای رفاه، آسایش و امنیت شهروندان است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار