خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد مهاجر و پناه‌جوی افغانستانی را دارد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در دیدار با دبیراول بخش سیاسی سفارت آلمان گفت خدمت رسانی به اتباع و مهاجرین خارجی در جمهوری اسلامی ایران به دور از مسائل سیاسی است.

حسین شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با آورلی دومیسه دبیراول بخش سیاسی سفارت آلمان در محل اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی دیدار کرد.

حسین شرافتی در این دیدار بیان داشت: بر اساس آمارها، پس از تهران، بیشترین تعداد مهاجر و پناه‌جو را خراسان رضوی در ایران داراست. این استان همچنین هم مرز با کشور افغانستان است و تنها مرز رسمی ترانزیتی و مسافری در این استان واقع شده است که توجه ویژه مهاجران، پناه‌جویان افغانستانی‌ را به خود جلب کرده است.

خدمت رسانی به اتباع و مهاجرین خارجی در جمهوری اسلامی ایران به دور از مسائل سیاسی بوده و دید جمهوری اسلامی ایران در این خصوص دید بشردوستانه و خدمت رسانی بوده است.

سازمان های بین المللی به لحاظ اعتباری و مالی در ایران نقش خود را بخوبی ایفا نکرده اند.

در استان خراسان رضوی بیش از ۷۵ هزار دانش آموز اتباع و مهاجر وجود دارد و آموزش، تحصیل و مهارت آموزی این گروه از دانش آموزان در اولویتهای کاری این اداره کل می باشد. 

حمایت از کودکان و توجه به دانش آموزان همواره مورد تاکید یونیسف بوده است و توجه به این مهم می تواند در آینده کمک کند که اتباع و مهاجرین خارجی درهنگام مراجعت به کشورشان جزو افراد مفید و موثر باشند که این بستر را جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است.

خوشبختانه با تاسیس سازمان ملی مهاجرت در کشور شاهد یکسان سازی و بهبود خدمات رسانی به اتباع و مهاجرین خارجی هستیم و پروژه ها و برنامه های خوبی در این خصوص تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار