مدیر امور آب مهاباد گفت: لایروبی سد انحرافی یوسف‌کند مهاباد و هدایت بهتر آب‌های سطحی به دریاچه ارومیه در این شهرستان آغاز شد.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد گفت: لایروبی سد انحرافی یوسف‌کند پس از ۵۰ سال از سال گذشته آغاز شده و  امسال نیز ادامه داشته است.

وی افزود: انجام این عملیات باعث افزایش حجم مخزن سد انحرافی و هدایت بهتر آب‌های سطحی و روان آب شهر به رودخانه مهاباد و در نهایت به دریاچه ارومیه شده است.

رحمانی در ادامه به زهکشی اراضی پایین دست سد مهاباد اشاره و اضافه کرد: در راستای مصرف بهینه آب و کاهش مصرف آن و به تبع آن رهاسازی آب صرفه‌جویی شده به دریاچه ارومیه، سازمان جهادکشاورزی با همکاری مدیریت منابع آب نسبت به اجرای طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در هزار و ۱۲۵ هکتار و همچنین نسبت به اجرای آبیاری تحت فشار در سطح شبکه به مساحت هزار و ۳۳۰ هکتار بصورت خرده مالکی توسط خود کشاورزان و بهره‌برداران اقدام‌کرده‌ است.

مدیر امور آب مهاباد در ادامه گفت: طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار را شامل ۳۳۰ هکتار اراضی روستا‌های دریاس و توت‌آغاج و ۳۱۰ هکتار اراضی روستای کوسه‌کهریزه و ۴۸۵ هکتار اراضی روستای قم‌قلعه اعلام کرد.

به گفته رحمانی، این موضوع باعث شده از سال ۱۳۹۳ تاکنون هر سال حدود ۱۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.