جشنواره صنایع دستی «سرو سیمین ۸» در قالب نمایشگاهی در برج آزادی برپا شده است.

هشتمین جشنواره صنایع دستی سرو سیمین در برج آزادی تهران با نمایش برترین آثار در برج آزادی برگزار شد.

در این جشنواره ۴۷۰ اثر برگزیده و به نمایش در آمدند. ۳۸ کشور نیز برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی اعلام آمادگی کرده بودند که بنابر دلایلی نتوانستند خودشان و آثارشان در نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ ولی از بین آنها در حال حاضر ۱۷ کشور در نمایشگاه آثار دارند؛ مانند لبنان، مجارستان، تایلند، هند، اندونزی، مالزی، افغانستان، پاکستان، ازبکستان و ترکمنستان که تعدادی از هنرمندان این آثار نیز در نمایشگاه حضور دارند.

در حاشیه این نمایشگاه ویدا توحدی دبیر علمی سرو سیمین با اشاره به تعداد آثار شرکت کننده در این دوره جشنواره بیان کرد: نزدیک به ۱۳۰۰۰ اثر از طریق سایت، استان‌های سراسر کشور، هنرمندانی که مستقیم مراجعه کردند، دانش آموزان و دانشجویان به جشنواره راه پیدا کرد که با داوری‌های صورت گرفته میان آنها، از این تعداد آن کاسته شد چراکه برخی آثار محصول صنایع دستی نبودند و برخی نیز قابلیت حضور در جشنواره‌ای فاخر را نداشتند.

دبیر علمی هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی بیان کرد: خوشبختانه آثار هنرمندانی تحت عنوان توان یابان جسمی، حرکتی و ذهنی و آثار دانش آموزان و دانشجویان خلاق را در نمایشگاه شاهد هستیم.

توحدی افزود همچنین آثار مرتبط با امام هشتم تحت عنوان هنر در حرم نیز در این نمایشگاه به نمایش در آمده است که این آثار برای برنامه داوری نهایی که با حضور اساتید، پیشکسوتان، متخصصان و دانشگاهیان برگزار می‌شود، انتخاب خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار