معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: ۲۸ هزار و ۲۱۹ دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی شامل ۲۵ درصد دانش آموزان این دوره تحصیلی زیرپوشش طرح مهارت آموزی ورزشی قرار می گیرند.

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در جلسه استانی هماهنگی تشریح دستورالعمل مهارت آموزی ورزشی مبنای اجرای طرح مهارت‌آموزی ورزشی، سند تحول بنیادین و ماده ۸۷ برنامه هفتم توسعه کشور است که برش تعیین شده برای استان کردستان در این طرح ۲۸ هزارو ۲۱۹ دانش آموز دوره دوم ابتدایی است.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز شامل ۲۵ درصد دانش آموزان این دوره تحصیلی است، خاطر نشان کرد: در این طرح آموزش رشته طناب زنی برای پایه چهارم و تنیس روی میز برای پایه پنجم تدارک دیده شده است و برای دانش آموزان پایه ششم در صورت وجود استخر متعلق به آموزش و پرورش، رشته شنا و اگر در منطقه‌ای استخر شنا وجود نداشته باشد، رشته دو و میدانی آموزش داده خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت میزان جلسات آموزشی این رشته‌ها را ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای اعلام کرد و گفت: به جز رشته شنا، سایر رشته‌ها در محیط مدرسه و در ساعات درس تربیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و یا آموزگاران پایه آموزش داده می‌شوند.

خوش گوار خاطرنشان کرد: هفتم اسفند ماه به عنوان شروع رسمی طرح مهارت آموزی ورزشی در مدارس هدف تعیین شده است و تا این تاریخ باید جریان سازی و کارسازی اجرای طرح فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.