محمد آخوندی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با بیان اینکه در بند ب ۵ تبصره داریم که در تبصره یک آورده ایم که درآمدهای حاصل از آگهیهای تجاری و تبلیغات محیطی و... به حساب متمرکز واریز شود و بعد از آن ۶۰ درصد به حساب سازمان زیباسازی واریز شود که ضمنا نوسازی و نگهداشت پلهای عابر پیاده برعهده زیباسازی گذاشته میشود.
امانی در واکنش به وضعیت پلهای مکانیزه تأکید کرد: قرار بود که مدیریت پلهای مکانیزه به سازمان حمل و نقل برگردد و هنوز این مهم محقق نشده است.
مهدی چمران در واکنش به این سخنان گفت: ما تعصبی برای نگه داشتن مدیریت پلها به یک سازمان نداریم و باید در جلساتی این مهم تعیین تکلیف شود.
تشکری هاشمی نیز در مورد وضعیت این پلها با بیان اینکه سازمان زیباسازی و سازمان ترافیک ساز و کاری برای بررسی و نظارت بر پلهای مکانیزه ندارند، گفت: پیشنهاد میشود که مدیریت پلهای مکانیزه به مناطق سپرده شود.
علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با بیان اینکه وقتی نگهداری پلها به زیباسازی رفت به این دلیل بود که پول تبلیغات عرشه، خرج نگهداری را بدهد، اما دچار مشکلاتی شدیم، گفت: البته مشکل به این دلیل بود که دهها نوع پل مکانیزه داریم و فرسودگی ها، آسیبهای جدی زد.
وی ادامه داد: ۶۰ دستگاه پل مکانیزه ساخته و به زودی تحویل داده میشود و بهترین سازمان برای پذیرش مسئولیت معاونت فنی و عمرانی در شرکت سازمان عمرانی مناطق است و الان این معاونت پلهای بتنی طراحی کرده که با شیب حداقلی برای تردد عابرین پیاده مناسب است. پیشنهاد دوم معاونت حمل و نقل و بعد از آن سازمان زیباسازی است.
چمران در واکنش به این سخنان گفت: چرا شورا تعیین کند که مدیریت پلها به کدام معاونت داده شود و اجازه دهیم که شهرداری بعد از بررسی خودش تصمیم بگیرد که مدیریت پلها را به کدام سازمان بدهد.
آخوندی با رد پیشنهاد چمران گفت: ۶۰ درصد از این درآمدها قرار است به حساب زیباسازی واریز شود و اگر قرار باشد که سازمان نگهداشت تغییر کند باید این عدد از زیباسازی کسر شود.
اعضای شورای شهر تهران با رأی خود مدیریت پلهای مکانیزه را به معاونت فنی و عمران شهرداری تهران سپرده و بودجه نگهداشت پلها را نیز از سازمان زیباسازی کسر و به بودجه معاونت فنی اضافه کردند.