مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: رزمایش تهدیدات زیستی برای نخستین بار در بین فرودگاه‌های کشور در فرودگاه تبریز اجرا می‌شود.

آقای آذری هدف از برگزاری رزمایش تهدیدات زیستی را کسب آمادگی در برابر تهدیدات زیستی در حوزه هوانوردی و افزایش مهارت‌های لازم در پاسخ به این نوع تهدیدات دانست.

وی اظهار کرد: این رزمایش با سناریوی فرود اضطراری یک هواپیمای باری خارجی حامل خدمه بدحال و دارای علایم مشکوک با مشارکت کلیه نهاد‌های لشکری ، کشوری و نهاد‌های امنیتی و امدادی صبح روز چهارشنبه ۲ اسفند در فرودگاه تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در دهه‌های اخیر نوع تهدیداتی که صنعت هوانوردی در جهان با آن مواجه است تغییر کرده و بیماری‌های واگیردار با قابلیت انتقال سریع از فرودگاه به سطح شهر‌ها یکی از تهدیداتی است که باید در برابر آن آمادگی کامل داشت.

آقای آذری ادامه داد: در این رزمایش همه ادارات استانی مشارکت خواهند کرد و اقداماتی مانند تشخیص تهدید، هشداردهی، محدودسازی، امداد و نجات و رفع آلودگی انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: ماهانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ پرواز در فرودگاه تبریز انجام می‌شود و این فرودگاه از بزرگترین و مهمترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود طوری که به عنوان مرکز منطقه‌ای و در قالب پرواز‌های داخلی و خارجی به هم استانی‌ها و مسافران استان‌های همجوار نیز ارائه خدمات می‌کند بر این اساس جزو مهمترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید.

آقای آذری افزود: از ۲۱ شرکت هواپیمایی فعال در کشور حدود ۱۵ شرکت پرواز منظم برنامه‌ای از فرودگاه تبریز به مقصد‌های مختلف انجام می‌دهند که از این تعداد نیز ۱۰ ایرلاین در مسیر پردد تبریز - تهران برنامه پروازی منظم دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.