تعداد لکوموتیو فعال در شبکه ریلی به ۵۷۴ دستگاه رسید

مدیر پروژه طرح‌های ملی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو در شبکه ریلی داریم که از این تعداد ۵۷۴ دستگاه در شبکه است.

مرتضی نوروزی مدیر پروژه طرح‌های ملی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ۲۰ سال است که به دنبال طرح جامع حمل‌ونقل ریلی هستیم اما هنوز به آن دست پیدا نکرده ایم گفت: کشورهایی مثل اوگاندا و زیمبابوه طرح جامع حمل و نقل دارند و ما نداریم. هر سال یک طرح به طرح‌های ریلی اضافه می‌شود؛ اما هنوز طرح جامع نداریم که یکی از دلایل آن به دلیل اولویت قرار دادن طرح چابهار بوده اما متاسفانه در حال  ساخت طرح‌های دیگری هستیم.

مدیر پروژه طرح‌های ملی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه همه یارانه‌های پنهان به جاده تعلق دارد، گفت: قیمت سوخت برای جاده ۰.۶ سنت است؛ انتقال بار از طریق جاده از تهران به مشهد ۱۱ روز طول می‌کشد اما همچنان به دلیل یارانه، جاده را به ریل که زمان کمتری دارد، ترجیح می‌دهند. 

نوروزی اظهار کرد:  زیرساخت ‌های کشور در حال تکمیل و ساخت است اما متناسب با زیرساخت ها ناوگانی در این حوزه وجود ندارد. به طوری که تقاضا را پوشش  داده ایم  و در حال حاضر ۹۰۰ لکوموتیو  وجود دارد که  تنها ۵۷۴ دستگاه  آن در شبکه است. بنابراین با این تعداد   ناوگان نمی‌توان  تمامی تقاضاها را پوشش داد و برای پاسخ گویی به این بخش باید تا پایان سال مابقی دستگاه‌ها را وارد شبکه کنیم.

وی با بیان اینکه از تله‌های ترانزیتی در کشور ضربه می‌خوریم، گفت: می‌گویند مشکل ترانزیت ما زیرساخت است، اما شبکه زیرساختی ما هیچ مشکلی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
90% بار باید با قطار جابجا بشه
آخرین اخبار