پکن از واشنگتن خواست دست از آزار شهروندان چینی بردارد

وزیر امنیت عمومی چین از همتای آمریکایی خود انتقاد و اعلام کرد واشنگتن نباید بدون دلیل شهروندان چینی را اخراج یا با آن‌ها بدرفتاری کند.

رسانه‌های دولتی در پکن روز دوشنبه گزارش دادند، وزیر امنیت عمومی چین از وزیر امنیت داخلی آمریکا خواست تا به آزار و اذیت ادعایی دانشجویان چینی در حال ورود به این کشور پایان دهد.

خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) گزارش داد که در جریان مذاکرات روز یکشنبه بین وانگ شیائوونگ و آلخاندرو مایورکاس، پکن از واشنگتن خواسته است که از آزار و اذیت و کنترل دانشجویان چینی بدون دلیل روشن دست بردارد.

پکن بار‌ها اعلام کرده است که شهروندان چینی با مدارک معتبر مسافرتی در فرودگاه‌های آمریکا مورد بازجویی و اخراج خصمانه قرار گرفته اند. ماه گذشته، سفارت پکن در آمریکا به مسافران چینی توصیه کرد که از فرودگاه بین المللی دالس واشنگتن اجتناب کنند.

وانگ در طول دیدار خود با مایورکاس از آمریکا خواست تا اطمینان حاصل کند که شهروندان چینی در بدو ورود از رفتار منصفانه و با وقار برخوردار شوند. او همچنین از مایورکاس خواست تا تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن چین در فهرست کشور‌های ترانزیت یا تولیدکننده مواد مخدر را تصحیح کند.

در بیانیه آمریکا در مورد مذاکرات روز یکشنبه آمده است که وانگ و مایورکاس بحثی صریح و سازنده در مورد اقدامات لازم برای مبارزه با انتشار مواد شیمیایی پیش ساز برای فنتانیل داشتند. بر اساس این بیانیه، واشنگتن و پکن همچنین در مورد گسترش همکاری در زمینه محافظت از کودکان در برابر استثمار و سوء استفاده جنسی آنلاین گفتگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار