هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل آغاز به کار کرد

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل گفت: این هیات با هدف نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و نحوه اخذ رای، کار خود را آغاز کرد.

ایرج فتحی جلفا گفت: هیات بازرسی انتخابات شهرستان در راستای اجرای صحیح قانون انتخابات تشکیل شده است که با هدف جلب اعتماد عمومی بر نحوه فعالیت‌های انتخاباتی و پیشگیری از تخلفات احتمالی نظارت می‌کند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل همچنین پیگیری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی در رابطه با جرائم و تخلفات انتخاباتی براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را از اهداف تشکیل این هیات عنوان کرد و افزود: هیات‌های بازرسی وزارت کشور همتراز با هیات‌های اجرایی و نظارت به رسمیت شناخته شده و برای آنان شرایط احراز تعیین شده است.

به گفته او، روز انتخابات به ازای هر صندوق یک بازرس، هر ۱۵ صندوق یک سربازرس و برای هر شهرستان یک بازرس ویژه فعالیت خواهند کرد که در مجموع اسامی ۴۴۴ نفر بازرس و سر بازرس اصلی و ذخیره در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور ثبت شده اند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل با بیان اینکه بازرشان در مرحله آموزش هستند، افزود: حضور در محل اخذ رای و کنترل فضای داخل و بیرون شعبه، نظارت بر اخذ رای و شمارش آرا و بررسی و رصد تخلفات انتخابات و اعلام آن به مراجع ذی صلاح، از جمله وظایف بازرسان در روز رأی گیری خواهد بود.

فتحی جلفا تعداد اعضای این هیات را سه نفر عضو و سه نفر کارشناس دبیرخانه اعلام کرد و گفت: تخلفات انتخاباتی از هم اکنون به صورت روزانه به وزارت کشور منعکس می‌شود.

او به برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی و همایش عمومی آموزشی برای بازرسان اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره تلفن ۳۳۷۱۸۸۸۱_۰۴۵ به اطلاع هیات بازرسی انتخابات شهرستان برسانند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.