رئیس خانه احزاب درباره انتخابات مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.

گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه تورانلو- در فاصله یک هفته مانده به انتخابات و تعیین سرنوشت مجلس دوازدهم این بار سراغ «قدرتعلی حشمتیان» رئیس خانه احزاب و نماینده ادوار مجلس رفتیم تا از نظرات او در خصوص آخرین تحرکات انتخاباتی جریان‌های سیاسی کشور و فعالیت های خانه احزاب آگاه شویم.

  انتخابات مجلس دوازدهم جمعه یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

باید مردم را دعوت به مشارکت کنیم

برآورد شما از انتخابات مجلس دوازدهم چگونه است؟

حشمتیان: همانطور که خبر دارید در ادوار مختلف مجلس از ابتدای انقلاب هر دوره‌ای با دوره قبل متفاوت بوده است. برای مثال دوره پنجم مجلس شورای اسلامی مشارکت بیشتری را شاهد بودیم، زیرا احزاب فعال بودند و ۷۶ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند. همچنین در مجلس یازدهم مشارکت کاهش داشت، زیرا احزاب مشارکت نداشتند و حدود ۴۰ درصد مردم حضور داشتند. در سایر ادوار هم تناسب‌های مختلفی را شاهد بودیم به همین دلیل نیز باید با توجه به مشکلات جامعه مردم را راغب به حضور در انتخابات کنیم.

در حال حاضر معتقدم هنوز فضای انتخاباتی در کشور گرم نشده است، زیرا هنوز مردم منتظرند شاید شورای نگهبان در همین چند روز مانده تا انتخابات افرادی از چهره‌های شاخص را به لیست تایید صلاحیت شده‌ها اضافه کند. در حال حاضر فضا گرم نشده است و به سمت انتخاباتی شدن نرفته است. باید صبر کنیم و ببینیم در چند روز آینده اوضاع به چه سمتی خواهد رفت.

صحبتهای انتخاباتی حشمتیان

اقدام صدا و سیما در راه اندازی ۲۰۰ شبکه تلوزیونی مناسب است

ما در کشور موضوعاتی نظیر تورم، کاهش ارزش پول ملی کشورمان را شاهد هستیم که خود مردم در حال حاضر به دنبال این هستند که ببینند این مشکلات توسط دولت چگونه حل خواهد شد. به خصوص مساله بازنشستگان نیز مطرح است که هنوز حقوقشان افزایش پیدا نکرده است.

امیدواریم که هرچه به جلو میرویم فضای انتخاباتی کشور گرم‌تر شود. در همایشی که اخیرا در خانه احزاب داشتیم آقای وزیر کشور و هریک از سه فراکسیون‌ها دغدغه‌های خود را مطرح کردند و تلاش کردیم تا مردم را برای حضور در انتخابات آماده کنیم.

اقدامی که صدا و سیما انجام داده است در راه اندازی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی مناسب است، زیرا در این شبکه‌ها نامزد‌ها تبلیغات خود را انجام می دهند و به همین دلیل در مشارکت مردم در انتخابات موثر خواهد بود.

خانه احزاب ایران

عملکرد دولت و مجلس را خوب ارزیابی نمی‌کنم، زیرا همسو با هم بوده‌اند

عملکرد دولت و مجلس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 حشمتیان: من عملکرد دولت و مجلس را خوب ارزیابی نمی کنم، زیرا همسو با هم بوده اند. زمانی عملکرد این دو نهاد مثبت خواهد بود که از هر سه فراکسیون در مجلس حاضر باشند در حالی که در این مجلس از مستقلین و اصلاح طلبان تعداد اندکی در این مجلس حاضر بودند. باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم به اینکه در مجلس آینده تمامی جریانات حاضر باشند.

به نظر شما آرایش مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟

حشمتیان: آرایش مجلس دوازدهم در حال حاضر مشخص نیست، زیرا اصولگرایان هنوز به لیست واحد نرسیده اند؛ چهره‌های شاخص مستقلین و اعتدالگرایان هم تایید صلاحیت نشده است و به دنبال این هستند که فقط در انتخابات حاضر باشند تا به تکلیف خود عمل کنند.

از اصلاح طلبان هم افراد زیادی تایید نشده اند؛ بنابراین آرایش مجلس دوازدهم هنوز واضح نیست.  

مهمترین دغدغه مجلس بعدی باید چه باشد؟

حشمتیان: مجلس آینده باید به معیشت مردم، به مشکلات جوانان، مشکلات بیکاری و بازنشستگان توجه کند.

باید دلایل رد صلاحیت روحانی به وی اطلاع داده می شد/ جبهه پایداری با احمدی نژاد ارتباط دارند

 احزاب ضربه گیر نظام هستند/ در کشور ما قدرت در دست حزب نیست

وضعیت احزاب در کشورمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حشمتیان: در دولت اصلاحات ۲۵۶ حزب مجوز گرفتند، در آن دوره من نماینده مجلس بودم که ۱۲۷ نفر اصولگرا در مجلس حاضر بودند که به عنوان فراکسیون حزب‌الله در مجلس فعال بودند.

جریان مستقلین از مجلس پنجم شکل گرفت. در سال ۱۳۸۰ خانه احزاب شکل گرفت و بعد از آن هم با ۱۴ نفر موسس شکل گرفت. قانون احزاب می گوید که احزاب ملی ۳۰۰ نفر و در یک سوم استان‌ها باید دفتر نمایندگی داشته باشند. احزاب استانی هم ۲۰۰ نفر باید باشد و در یک سوم استان‌ها باید نمایندگی داشته باشد.

درحال حاضر ۱۰۳ حزب در کشور فعال هستند. ۷۳ حزب ملی و ۳۰ حزب استانی که در ۲۰ جبهه تعریف می شوند که در تعدادی از جبهه‌ها اعلام کردند لیست خواهند داد و تعدادی هم اعلام کردند که لیست نخواهند داد.

در حال حاضر معتقدیم که دولت باید به احزاب توجه کند. اخیرا در سفری که به چین رفتم شاهد بودیم که قدرت دست حزب کمونیست است درحالی که در کشور ما قدرت در دست حزب نیست و مسئولان مملکت ما متوجه حزب نیستند. احزاب ضربه گیر نظام هستند.

باید دلایل رد صلاحیت روحانی به وی اطلاع داده می شد/ جبهه پایداری با احمدی نژاد ارتباط دارند

 سه جریان می‌توانند به سه حزب قوی در کشور تبدیل شوند

قبول دارید که هیچ کشوری اینقدر حزب ندارد و بسیاری از این احزاب کاغذی هستند؟

حشمتیان: همه هم معتقدند که تعداد احزاب در کشور ما زیاد است به همین دلیل نیز تعدادی از این احزاب را در قالب جبهه‌ها تعریف کرده‌ایم و در حال حاضر ۱۰۳ حزب ۲۰ جبهه شده اند.

در کشور‌های دیگر هم احزاب وجود دارد، اما احزاب فعال ندارند. برای مثال در چین ۹ حزب فعال وجود دارد، ولی صرفا حزب کمونیست آن فعال است و سایر احزاب دیگر کمتر فعال هستند. یا در آلمان حزب سبز فعال است. احزابی که هم فکر هستند باید به هم نزدیک شوند و جبهه‌ها فعالیت خود را آغاز کنند.

امام به حزب اعتقاد داشتند و از همین رو نیز برای تاسیس حزب جمهوری اسلامی ۵ میلیون تومان کمک کردند.

برنامه‌ای برای کاهش احزاب کمرنگ در کشور دارید؟

حشمتیان: بله، برنامه داریم تا دوستان هم فکر دور هم جمع شوند و به سمت این برویم تا احزاب بزرگتری تشکیل دهیم. معتقدم که سه جریان می توانند سه حزب قوی در کشور شوند.

اما در حال حاضر ۱۴۰ حزب دارای مجوز داریم که از این تعداد ۱۰۳ حزب مجمع عمومی تشکیل داده اند و وزارت کشور به ما اعلام کرده است که این احزاب می توانند برای انتخابات لیست دهند.

از صندوق‌ها قهر نکردیم

وضعیت درونی اصلاح طلبان و اصولگرایان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

حشمتیان: در همه جریانات اختلافاتی وجود دارد. در بین اصولگرایان جبهه پایداری و شورای ائتلاف و شورای وحدت هنوز به جمع بندی نرسیده اند در اصلاحات هم کارگزاران و اعتدال و توسعه می خواهند لیست دهند در شهرستان‌ها و برخی دیگر می گویند که نمی خواهند لیست دهند.

من به عنوان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان می گویم که در تهران هنوز به این جمع بندی نرسیده ایم که در تهران لیست دهیم، اما از صندوق‌ها قهر نکردیم.

اگرچه در درون خود جریانات با هم اختلافات وجود دارد، اما مهم این است که همه برای این کشور دل می سوزانیم و همه با هم هستیم کمااینکه در دوران دفاع مقدس کل احزاب و جریانات با هم از کشور دفاع کردیم اسلحه برای کشورمان بزرگترین سرمایه نبودند بلکه مردم سرمایه بودند یعنی مردم اسلحه را نگه می داشتند نه اینکه اسلحه مردم را؛ در جنگ غزه نیز همه معتقدند که رژیم صهیونیستی باید محکوم شود.  

در حال حاضر چه کسی رهبری جریان اصلاحات را عهده دار است؟ رئیس دولت اصلاحات؟

حشمتیان: در جریان اصلاحا ت نظر رئیس دولت اصلاحات مورد قبول همه هست، اما شاهدیم که ۱۱۰ نفر بیانیه دیگری دادند، اما هیچ کس نظر وی را رد نکرده است.

جبهه پایداری با احمدی نژاد ارتباط دارد 

نظرتان درباره رد صلاحیت روحانی چیست؟

 حشمتیان: حسن روحانی هشت سال رئیس جمهور کشور بوده است و دستکم باید دلایل رد صلاحیتش را به وی بگویند.

از احمدی نژاد خبری دارید؟

حشمتیان: خود احمدی نژاد در فضای مجازی حرف‌هایی می زند، اما مهم این است که جبهه پایداری با احمدی نژاد ارتباط دارد و یکی از اختلافات هم در میان اصولگرایان همین جبهه پایداری است که هنوز به لیست واحد نرسیدند.

از آقای لاریجانی چطور؟

حشمتیان: جریانات حامی لاریجانی به سمت اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل هستند.

اگر نکته پایانی دارید بفرمایید.

حشمتیان: از اول انقلاب هرچه جلو آمدیم جمهوریت نظام کمرنگ‌تر و اسلامیت نظام پررنگ‌تر شده است تا جایی که در موضوع حجاب این مشکلات فعلی ایجاد شد. من باورم این است که باید جمهوریت را تقویت کنیم و طبق فرمایش امام (ره) این دو کلمه باید باهم پیش روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلار 57000 تومان نتیجه عملکرد روحانی و هم رئیسی بوده است.
۲۳:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
دلار 57000 تومان نتیجه عملکرد روحانی و هم رئیسی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
روحانی گرون شدن بنزین رو به مردم اطلاع نداد، حالادلخوره که رد صلاحیتشو بهش خبر ندادن؟
اونهمه فلاکتی که بدون خبر به سر ملت آورد رو تو پل صراط چجوری قراره از زیر بارش در بره!! خدا میداند
Iran (Islamic Republic of)
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان رعایت کنید
۱۱:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان رعایت کنید
و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12 و 15 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟
ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 20 میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 20 میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
۱۱:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
از دی ماه سال 1400 تاکنون مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور 100 درصد فقط به خاطر بی مدیریتی مجید سلطانی و هم دولت رئیسی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
۱۰:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
سوال اینجاست که چرا دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وغیره در کشور به اصطلاح اسلامی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات بررسی و رسیدگی نکرده اند و بررسی و رسیدگی نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۰:۴۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن در بهمن ماه سال 1400 توسط دولت و هم بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران و... انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
عملکرد حسن روحانی در این مدت 8 سال به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
۱۰:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
عملکرد حسن روحانی در این مدت 8 سال به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
رد صلاحیت حسن روحانی و به نفع مردم و کشور است و همه مشکلات مردم و کشور در زمان حسن روحانی شروع و آغاز شده است و متأسفانه هنوز هم که مشکلات مردم و کشور حل وفصل نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
حسن روحانی، نامحبوب‌ترین رییس‌جمهور ایران است/بدهی ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت به صندوق توسعه ملی/منبع نقل قول تولستوی درباره حجاب چه کتابی است؟ /باهنر: قالیباف نیروی اجرایی قدرتمندی است، اما مجلس با «از جلو نظام و خبردار» اداره نمی‌شود/میرسلیم: شفافیت آرا نمایندگان یک تله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
رد صلاحیت حسن روحانی و مابقی یار و غارش عملکرد چهار دهه اوست آیا این دلیل کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دلایل رد صلاحیت کاندیدها رو به خودشان اعلام می کنند، خود افراد می‌توانند دلایل اعلام کنند، ولی شهامت ندارند و شورای نگهبان رو محکوم می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
لطفا به فرد کاربلد و دلسوز ایران و ایرانی رأی دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
امروز رأی ما درس مقاومت به جهانیان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
من با افتخار رای میدهم ،اینجا ایران و من ایرانی و انتخاب حق من است ، فراموش نکنیم که همه ما دریک کشتی نشسته ایم اگر سورخ شود همه غرق می‌شویم، روحانی هم دلایل رد صلاحیت بهش گفته شده ، اگر جرات داشت اعلام می‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روحانی کیلو چند؟
این ها نان آب برای ثروتمندترین کشور دنیا و در عین حال مردمش از فقیرترین کشور جهان نمی شد.
روحانی و برادرش دارند فرش تکانی می کنند چون خیلی فرش دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
من همواره به اصلاح طلب ها رای دادم امسال هم به انها گوش میدم و رای نمیدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روحانی اگر بد بود که بود قبول ولی بعد از روحانی چه کسی را اورده اید ؟؟!!
ابراهیم رییسی ایا اندازه یک مدیرکل اجرایی هست ؟؟!!
خدا و قران و رسولشو در نظر بگیرید ،
واقعا هست ؟؟؟؟!!!

چرا با مملکت بازی می کنید ؟!
بخدا مردم از دست مدیریتهای فشل شماها کلافه و نومید و سرخورده اند !

کاسه کوزه را سرروحانی نشکنید !

گررسم بود که مست گیرند....‌‌‌. !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
بخواب بابا پتو یخ کرد، غرب زده مفلوک
Iran (Islamic Republic of)
نام آشنا
۲۲:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
یکی از شغل های پر خطر ، ریاست جمهوری در ایران است ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
آقای روحانی کلکسیونی از مشکلات رو به کشور و مردم تحمیل کرد. آقای کلید ساز ، برو توبه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
خیلی جالب است عملکرد دولت و مجلس را به دلیل هم سو بودن خوب نمی داند پس ظاهرا مجلس و دولت باید در حال نزاع باشند که خوب به نظر ایشان باشد فقط با هرج و مرج کوک هستند .وقتی خانه از حاب از آرامش کشور و دولت و جلس رضایت ندارد باید فهمید با این استدلال است که کسور رل به فنا داده اند و بعد چند دهه هنوز اینقدر از دنیا عقبیم چون بیشتر وقت دولت و مجلس درگیر دعواهای خودشان بوده اند تا رسیدگی به امور مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
مسائلی که ادعا می کرد رفراندوم می خواد ، با کار و تلاش حل شد . پرداخت حقوق و یارانه ای که ادعا می کرد گیر برجام و اف ای تی اف است داره انجام می شود بدون افزایش بدهی دولت .
Iran (Islamic Republic of)
قبل خوندن خبر،ایدئولوژیشو بتکون
۲۰:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
حسن روحانی خودش نامه رد صلاحیتشو منتشر کنه اگه صداقت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
برا روحانی متاسفم اگه خودش تشخیص نده چرا صلاحیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
اول رای ندهید
دوم رای دادی لیستی رای نده
چون یکی مثل میرسلیم میاد فرق پراید و لندکروز نمی دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
نه عزیز اگر رد صلاحیت نمیشدملت همه نگران میشدند چون مردم دیگه این قماش را دوست نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ روحانی خیلی وقته تمام شده بهتره به اعمال خودتان ور حذب این چند سال توجه کتید که چه کردید آیا مردم ازتان راضیند همین که طرفدار وحانی و دولت ببفایده و سراسر ضررش هستید برای بیفایده بودن اکثر حذبها کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
چرا روحانی محاکمه نمیشه؟¿?!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
با رأی خود درس مقاومت به جهانیان می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
ما برای این که ایران گوهری تابان شود خوندلها خورده ایم به یاد سرداردلها رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
قرار بود عوامل ریزش بورس در سال ۹۹ محکمه بشن چرا محاکمه نشده اند مردم بدبخت که دارایی خودشان را از دست دادند چه خاکی به سرشان بریزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دلیلی محکم تر از این که مردم ساده را به بورس کشاند و زندگی بسیاری را نابود کرد بنده بعد از ۴ سال هنوز هم در زیان سنگین هستم ۱۰۰۰درصد هم سود کنم باز هم به ارزش واقعی پول خودم نمی رسم.
France
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
احسنت . حرف دل ۴۰ میلیون سهامدار متضرر را گفتید . آفرین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
اول رای ندهید
دوم رای دادی لیستی رای نده
چون یکی مثل میرسلیم میاد فرق پراید و لندکروز نمی دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
۴۰ میلیون!!! آمار از کجا میارید شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
اگر پایداری با بهاری ارتباط داشته باشد با صدای بلند اعلام میکند تا مجموع آراء ماخوذه را درو کند. متوجه ای جناب حشمتیان؟! حالا کجا بودی تا حالا یا به عیارت اصلح چکار کرده ای تا حالا که ...؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
آقای احمدی نژاد سال ۸۴ تایید شد سال ۱۴۰۰ رد شد خنده دار تر از این ندیدمآقای روحانی سال ۹۲ تایید شدن امسال ردش کردن اینا بنظرت بو دار نیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
خودش هم نفهمید چی گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
برجام روحانی خیلی طول می کشد تا از یادها برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
به غیر از رهبری و شهید رجایی بقیه رییس جمهورها یا حصر یا رد صلاحیت شده اند
France
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
چون بی سواد بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
اول رای ندهید
دوم رای دادی لیستی رای نده
چون یکی مثل میرسلیم میاد فرق پراید و لندکروز نمی دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روسیه و جاسوساشون کارشون درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
نمیدانم آقای روحانی چی تو خودش دیده دوباره اومده تو صحنه انتخابات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
باید یه مشکلی داشته باشی که نبینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
به عشق رهبر و برای اقتدار کشور و امنیت کشور رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
با فتخار رای می‌دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
بله حتما
چو ایران نباشد تن من مباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
من حتماً رأی میدم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دلایل رد صلاحیت روحانی اینقدر واضح هست که

هرکی بگه روحانی چرا رد صلاحیت شده خودش هم باید رد صلاحیت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
ذکر دلایل رد صلاحیت روحانی، مساوی است با اعلام جرم علیه او.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
خب اعلام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
برای بقیه رد کردن ها مثلا رد من تو مصاحبه گزینش دبیری سال ۸۲ ، دلایلی داده شد!؟
که با تلاش تو کنکور از چند رشته دبیری تربیت معلم قبول شدم

باید حقوق همه مردم چه داوطلب ریاست جمهوری یا نماینده مجلس یا من داوطلب دبیری ...‌ مراعات بشه

حالا من نزدیک بازنشستگی م بودم نه در حال پیگیری کار که نه حقوق نه مزایا داره

چند ساله تو شرکتها خصوصی چند برابر کارمند مفت خور و تن پرور دولتی ، کار کردم ولی حقوقم در حد بخور و نمیر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
هاشمی رفسنجانی معتقد بود که معلمان مصرف کننده هستند . بخاطر همین طرز فکر غلطش ، حقوق معلمان را نسبت به بقیه ی کارمندان دولت در کف نگهداشته بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
من دبیر نشدم بخاطر رد مصاحبه م
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
ببخشید شما اول برو تابلوی روی میزت رو درست کنن که از کلمه فرنگی استفاده کردین iran parties hause
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
" hause " کجا نوشته ؟!!
House نوشته !
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی وطن پرست.
۰۷:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
گیر دیگری نبود بهش بدی؟ نکات و قواعد رعایت شد اول فارسی بعد انگلیس کجاش ایراد داره مگه غلط املایی داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۱:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
از نظر من باید قوانین اصلاح شود و هرکس نسبت به رد صلاحیتش کوچکترین اعتراض یا واکنشی منفی نشان داد باید اتوماتیک شورای نگهبان دلایل را رسانه ای کند .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۱:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
اینقدر روحانی برایتان مهم است؟؟؟
شما برایمردم چکار کردید؟؟؟این چندسال؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
بورس را که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۱:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
بیکاری و بی هنری درد بدیست
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۳:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا" درست میفرمایید مخصوصا" بیسوادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روحانی با عملکردش تو کرونا و ذخایر طلا و بورس به اندازه کافی خودشو نشون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
اگر حسن روحانی تخلف کرده بورس ذخایر طلای کشور و در کرونا چرا هنوز محاکمه نشده و هنوز ازادانه داره کیفانه زندگی شو می‌کنه پس اینا همش بازی زرگری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
#اعدام حسن فریدون جاسوس و دست نشانده انگلیس
آخرین اخبار