آغاز بکار هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل گفت: این هیات با هدف نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و نحوه اخذ رای کار خود را آغاز کرد.

ایرج فتحی جلفا اظهار کرد: هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل در راستای اجرای صحیح قانون انتخابات تشکیل شده و یکی از وظایف آن، نظارت بر نحوه فعالیت‌های انتخاباتی و پیشگیری از تخلفات و جلب اعتماد عمومی است.

او افزود: پیگیری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از دیگر اهداف تشکیل این هیات می‌باشد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل گفت: هیات‌های بازرسی وزارت کشور همطراز با هیات‌های اجرایی و نظارت به رسمیت شناخته شده و برای آنان شرایط احراز تعیین شده است.

فتحی جلفا افزود: روز انتخابات به ازای هر صندوق یک بازرس، هر ۱۵ صندوق یک سربازرس و برای هر شهرستان یک بازرس ویژه فعالیت خواهند کرد که در مجموع اسامی ۴۴۴ نفر بازرس و سربازرس اصلی و ذخیره در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور ثبت شده اند و نفرات اکنون در مرحله آموزش می‌باشند.

او تصریح کرد: حضور در محل اخذ رای و کنترل فضای داخل و بیرون شعبه، نظارت بر اخذ رای و شمارش آرا و بررسی و رصد تخلفات انتخابات و اعلام آن به مراجع ذی صلاح، از جمله وظایف بازرسان در روز رأی گیری خواهد بود.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل تعداد اعضای این هیات را سه نفر عضو و سه نفر کارشناس دبیرخانه اعلام کرد و گفت: تخلفات انتخاباتی از هم اکنون به صورت روزانه به وزارت کشور منعکس می‌شود.

فتحی جلفا به برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی و همایش عمومی آموزشی برای بازرسان اشاره کرد و یادآور شد: مردم می‌توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره تلفن ۳۳۷۱۸۸۸۱_۰۴۵ به اطلاع هیات بازرسی انتخابات شهرستان برسانند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.