همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه، بیش از ۱۵۰ نفر در قالب کاروان سلامت در روستا‌های محروم شهرستان دیواندره ویزیت شدند.

 دکتر پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در قالب کاروان سلامت خدماتی اعم از دندانپزشکی، پزشک زنان، دارویار و پزشک عمومی به روستاهای کم برخودار شهرستان دیواندره ارائه شده است.

وی با بیان  اینکه در این طرح ۸۵ نفر توسط پزشک عمومی و ۷۵ نفر توسط دندانپزشکی ویزیت رایگان شدند، گفت: همچنین ۱۵ نفر دانش آموز و ۷۰ نفر از بزرگسالان توسط مربیان آموزش داده شدند.

جلالی عنوان کرد: در این برنامه جوانان و داوطلبان حاضر نسبت به انجام تست فشار خون، قند خون و همچنین ارائه ۷۵ پک بهداشتی و ۴۰ بسته آموزشی به خانواده‌ها و دانش آموزان این مناطق اقدام کردند.

وی اظهار کرد: این کاروان با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان دیواندره و شبکه بهداشت به روستا‌های یوزباشکندی و بایزید آباد بخش کرفتو از توابع شهرستان دیواندره اعزام شد و در این برنامه کارگاه آموزشی با موضوع آگاهی رسانی خطرات و رفتار ایمن‌تر در برابر مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ و کارگاه آموزشی مخاطرات توسط مربیان هلال احمر برای مردم روستا اعم از کودک و نوجوانان برگزار شد.

برچسب ها: هلال احمر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.