یکی از تحلیلگران معروف فراتسوی تاکید کرد رژیم صهیونیستی با جنایات جنگی خود باعث پیروزی سیاسی و اخلاقی حماس شده است.

پاسکال بونیفاس، متفکر و تحلیلگر ژئوپلیتیک فرانسوی، معتقد است که رژیم صهیونیستی در مرحله ارتکاب جنایات جنگی قرار دارد و ممکن است به سمت نسل‌کشی فلسطینی‌ها حرکت کند، اما همین جنایات صهیونیستی، جنبش حماس را از نظر سیاسی و اخلاقی به پیروزی رسانده است.

براساس گزارش القدس العربی، بونیفاس در مصاحبه‌ای، حذف جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی را رد کرده و گفت: زیرا واقعیت را باید پذیرفت. فلسطینی‌ها حماس را جنبش مقاومت علیه اسرائیل می‌دانند، در شرایطی که وجهه تشکیلات خودگردان فلسطین کاهش یافته است و اکثریت فلسطینی‌ها معتقدند که  تشکیلات خودگردان با اسرائیل همکاری کرده و برای تضمین امنیت اسرائیل تلاش می‌کند.

 او از توصیف قربانیان فلسطینی که در نتیجه بمباران اسرائیل به شهادت می‌رسند به عنوان نسل‌کشی خودداری کرد، زیرا غرب برای پنهان کردن حقیقت تبلیغ می‌کند و بونیفاس نیز از این امر مستثنی نیست او ادعا کرد که این اقدامات رژیم صهیونیستی تنها به جنایت جنگی مربوط می‌شود.

این تحلیل‌گر فزانسوی هشدار داد که اگر تعداد شهدا افزایش یابد و رژیم صهیونیستی به جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به فلسطینیان ادامه دهد، ممکن است وضعیت از جنایات جنگی به جنایت نسل‌کشی تبدیل شود.

علاوه بر اظهارات بونیفاس، کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی علاوه بر جنایات جنگی، مرتکب جنایات علیه بشریت نیز می‌شود. چرا که آوارگی اجباری فلسطینی‌ها را انجام می‌دهد، همانطور که در مورد جابجایی از شمال نوار غزه به جنوب آن انجام می‌شود.

او معتقد است که تنها رئیس جمهور آمریکا که بر رژیم صهیونیستی فشار آورد، جرج اچ دبلیو بوش بود و تاکید کرد که فشار واقعی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، زمانی موثر خواهد بود که این رژیم را تهدید به توقف صادرات تسلیحات کند.

پاسکال بونیفاس مؤسسه مطالعات بین المللی (IRIS) را اداره می‌کند و یکی از صدا‌های واقع بینانه در زمینه مطالعات ژئوپلیتیک برای ارائه تحلیل منطقی از رویداد‌ها به شمار می‌رود که انتقاد رسانه‌های رسمی را به حدی رسانده است که او را به اتهام یهودستیزی متهم می‌کنند اما قوه قضاییه فرانسه او را از این اتهام در اکتبر گذشته تبرئه کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار