گروهی متشکل از ۲۰ شرکت فناوری اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با هدف جلوگیری از تداخل محتوای فریبنده هوش مصنوعی در انتخابات پیش‌روی کشور‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

امسال بیش از نیمی از مردم جهان پای صندوق‌های رأی می‌روند. در این میان رشد سریع هوش مصنوعی مولد نگرانی‌ها نسبت به تحت تأثیر قرار دادن انتخابات‌های مهم سال جاری را افزایش داده است.

گروهی متشکل از ۲۰ شرکت فناوری اعلام کرده‌اند که می‌خواهند، با هدف جلوگیری از تداخل محتوای فریبنده هوش مصنوعی در انتخابات پیش‌روی کشور‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند. امضاکنندگان این توافق‌نامه فناورانه شرکت‌هایی هستند که به ساخت مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا اشتغال دارند و از آن جمله می‌توان به «OpenAI»، مایکروسافت، ادوبی، متا، تیک‌تاک و ایکس اشاره کرد.

این توافق شامل تعهداتی برای همکاری در توسعه ابزار‌های شناسایی تصاویر، ویدیو و صدا‌هایی است که هوش مصنوعی آن‌ها را تولید می‌کند. از سوی دیگر این توافق در پی ایجاد کمپین‌های آگاهی عمومی برای آموزش تشخیص محتوای فریبنده به رأی‌دهندگان و… است.

بنا بر اعلام این شرکت‌ها، فناوری شناسایی محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی یا تأیید منشأ آن می‌تواند، شامل واترمارک یا جاسازی فراداده باشد. با این همه، اما جدول زمانی اجرای تعهدات یا نحوه اجرای هر شرکت در این توافق‌نامه تعیین نشده است.

در این میان نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، گفت: «من فکر می‌کنم کاربرد این توافق در گرو وسعت شرکت‌هایی است که آن را امضا می‌کنند. اگر هر پلتفرم به صورت مجزا سیاست‌های جدیدی برای شناسایی، منشأ، برچسب‌گذاری، واترمارک‌گذاری و ... ایجاد کند، خوب است؛ اما اگر تعهد گسترده‌تری برای انجام این کار به روشی مشترک وجود نداشته باشد، ما درگیر انبوهی از تعهدات مختلف خواهیم بود.»

هم‌اکنون شواهد حاکی از آن است که از هوش مصنوعی مولد برای تأثیرگذاری بر سیاست و حتی متقاعد کردن مردم به عدم رأی‌دادن استفاده می‌شود.

منبع: زاویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۱:۴۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
در حالی که هوش مصنوعی در حال پیشروی فوقالعاده در کشور های توسعه یافته است متاسفانه رئیس جمهور محترم کشورمان کوچکترین ارزشی برای ایجاد زیر ساخت و آماده کردن بخش فناوری های نوین در کشوردر زمینه هوش مصنوعی قائل نشدند . مخصوصا یک فرد غیر متخصص و پر حاشیه را شاید به سفارش از بالاتر ها به این منصب رساندند. جناب آقای دکتر آیت الله رئیسی عزیز از شما بعید است زیر بار زور بروید، هوش مصنوعی آینده اقتصاد در دنیای فناوری لست فعلا که موضوعی بالاتر از آن نیست ، از جنابعالی و تیم معاونت محترم علم فن آوری توقع می رفت فرد متخصص و مدیر را در این بخش مهم نصب می فرمودید‌ . افرادی مانند آنچه در پرانتز می آید و خبرگزاری جوان به رسم امانت نشر ندهد ولی بدست ریاست جمهوری برساند لطفا و در صورت امکان البته . این نام فقط برای نمونه است . ایران بحمد الله سرشار از افراد انقلابی مومن متخصص واقعی و جهادی است.*( دکتر جعفر حبیبی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدیر بخش نرم افزار دانشکده علوم ریاضی و کامپوتر)* هر کس فرد متخصص و مومن جهادی می شناسد لطفا به معاونت محترم ریاست جمهوری پیشنهاد بدهد ایران اسلامی نباید بیش از این از دنیا عقب بمانیم .
Germany
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
دست شما درد نکند عجب امانت داری می کنید
Iran (Islamic Republic of)
A3EILM2S2Y-1998-@
۱۹:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
کار ناتمام می باشد !!
آخرین اخبار